וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: המעצרים בפקיסטן - צעד בכיוון הנכון

רויטרס

31.12.2001 / 10:03

פקיסטן עצרה את שני מנהיגי הארגונים שנחשדו בביצוע הפיגוע בפרלמנט ההודי; הודו הודיעה כי תעביר לפקיסטן רשימות של טרוריסטים נוספים; שני חיילים הודים נהרגו בחילופי אש בגבול

שר החוץ ההודי, ג'סוונט סינג, הגדיר היום את מעצר הטרוריסטים שביצעה פקיסטן כ"צעד בכיוון הנכון". בפקיסטן נעצרו במהלך הימים האחרונים שני מנהיגי הארגונים הנחשדים באחראיות לפיגוע בבית הנבחרים בהודו, לפני מספר שבועות. שר החוץ ההודי אמר את הדברים לאחר כינוס ועדת הביטחון של הממשל בהודו, שדנה בשאלה האם המעצרים בפקיסטן מספקים כדי להוריד את המתיחות. סינג הוסיף כי הודו תעביר לפקיסטן רשימה של טרוריסטים נוספים.

בינתיים נמשכת המתיחות באזור קשמיר לאחר מותם של שני חיילים הודים בחילופי אש עם כוחות פקיסטניים. בהודו טענו כי לירי לא קדמה התגרות מצידם.

נשיא פקיסטן, פרבז מושארף, חזר אתמול על שאיפת ארצו לשלום שכנתה. "פקיסטן רוצה להוריד את המתיחות ולהפסיק את ההסלמה. אנו מעוניינים שהיחסים בין הודו לפקיסטן ינועו לכיוון של שלום והרמוניה", אמר מושארף לכתבים. בפקיסטן דווח כי כוחות הביטחון עצרו את חאפז מוחמד סעיד העומד בראש ארגון "לשקר א-טייבה" - אחד משני הארגונים הנחשדים בביצוע הפיגוע בבית הנבחרים ההודי. מוקדם יותר נעצר מנהיג ארגון "ג'ייש מוחמד", מולאנה אזהאר מסעוד.

למרות ההצהרות משני הצדדים על אי רצון להיכנס לעימות עם המדינה השכנה, הוזזו כוחות צבא רבים הכוללים גם טילים בליסטיים. הלחץ האמריקאי על שתי המדינות לצנן את הצהרותיהן וצעדיהן, איננו נוחל הצלחה עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully