וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונ' חיפה: בוטלה ההפגנה לציון עופרת יצוקה

אופק עיני

29.12.2009 / 19:32

סטודנטים ערבים ביקשו לקיים בקמפוס בחיפה הפגנה במלאת שנה למבצע עופרת יצוקה. הנהלת האוניברסיטה החליטה לדחות את ההפגנה. במגזר הערבי זועמים: "יום שחור לדמוקרטיה הישראלית"

זעם במגזר הערבי בעקבות החלטתה של אוניברסיטת חיפה שלא לאפשר את קיומה של הפגנה שהייתה אמור להיערך מחר במלאת שנה למבצע עופרת יצוקה. ח"כ עפו אגברייה (חד"ש) אמר לוואלה! חדשות כי "זה מעשה באמת אנטי דמוקרטי ולא היה צפוי מגוף כמו אוניברסיטת חיפה. אני מוחה בתוקף על הדבר הזה. אתמול ביטלה האוניברסיטה העברית בירושלים אירוע דומה. זה עוד יום שחור לדמוקרטיה הישראלית. אני חושב שדווקא לאחר שחלפה שנה מהמלחמה על עזה ואחרי כל הדו"חות שהיו, מן הראוי היה שהאנשים ידעו את האמת ולא שיטאטאו ואתה מתחת לשטיח".

גם ח"כ דב חנין (חד"ש) תקף את ההחלטה ואמר כי "אני כמובן מוחה על ההחלטה הזו. האוניברסיטאות חייבות להיות מרכז של דיון ציבורי ופוליטי אמיתי. דיון כזה כולל גם את חופש הביטוי וגם את חירות ההפגנה. מבחנן של החירויות הללו הוא בדיוק במצבים שבהם קיימת מחלוקת, ואפילו מחלוקת קשה. סגירת האוניברסיטאות בפני הפגנות היא סגירת האוניברסיטאות בפני הביטוי החופשי".

מהנהלת האוניברסיטה נמסר כי "הנהלת אוניברסיטת חיפה החליטה לא לאשר לתאים אקראא, בל"ד ובני הכפר לקיים הפגנה לציון שנה למבצע 'עופרת יצוקה'. ההחלטה נפלה לאחר שהתברר כי ישנה וודאות קרובה לכך שעקב ההפגנה תגרם הפרה ממשית של הסדר הציבורי בקמפוס. כל בקשה שתוגש בעתיד תישקל לגופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully