וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

29.12.2009 / 19:11

אם הכלב סובל מכאבים או סתם אוכל דשא, אין צורך לדאגה. ווטרינר הבית של פורינה, ד"ר איל נחמיאס, עונה לשאלות שלכם

שלום. יש לי גורת מלטז בת 6 חודשים. על הכלבה יש מין לכלוך, שהתחיל בעיניים והתפשט כמעט על כל פניה. ניסיתי את כל התכשירים לצורך ניקוי יומיומי, (גם חומר מארה"ב) ואני מקפידה לעשות זאת, אך אין שינוי. הדבר ממש מציק לנו. מה עלי לעשות והאם יש דרך לטפל בכך?

התופעה מוכרת לבעלי כלבים מהגזעים הזעירים, כמו פודלים, מלטזים, שי-צו ועוד. מדובר בבעיה של תעלת הדמעות אשר אינה סופגת כראוי את הדמעות, או בגלל פתח חסום. קיימים שני פתחים לספיגה, וצינור המוביל את הדמעות לחלל האף. בגזעים אלו יש היווצרות, חסימה או חוסר פתח, ממש כמו מרזב סתום.

לעיתים ניתן להתגבר על כך זמנית על ידי שטיפת התעלה תחת הרדמה או טשטוש קצר. לעיתים אין ברירה, וחייבים לנקות עם חומר מיוחד להסרת ההפרשות. הדמעות יוצרות גירוי אדום ופס על הפרווה. התמיסה לניקוי מסירה את ההפרשה ומסייעת להרגעת העור.

שלום. יש לי לברדור כבן 5, ובכל פעם שאני מטייל איתו ואנחנו עוברים ליד דשא, הוא מתחיל לאכול ממנו במרץ והתלהבות. מדוע הוא עושה זאת?

כלבים אוהבים דשא מסיבות שונות. לעיתים עקב גרוי של הקיבה או הרגשה לא טובה, ולעיתים כשיש תולעים ולעיתים סתם כדי לנשנש.

הכלבה שלי כל הזמן בורחת ממקלחות, וקשה מאד לתפוס אותה כי היא מאד מהירה. מה עושים כדי להפחית לה את הפחד ממקלחות?

מקלחת היא ללא ספק אחד מהדברים שכלבים לא מוכנים לעשות לאחר חוויה לא נעימה. אפשר לשקול לוותר על כך, כי רוב הכלבים צריכים הברשה וסירוק, ופחות רחצה.

כל דבר שרוצים להרגיל את הכלב לעשות בלי מאבק חשוב לעשות עם פרסים ומזון. אפשר לשקול לערוך את הרחצה מחוץ לבית במקום פתוח וללא מאבק בתוך חדר אמבטיה והאמבטיה עצמה.

שלום רב, אחת החתולות שלי בת 13, ויש לה ריח רע מהפה. לפעמים היא גם מריירת. מבחינת התנהגות לא נראה שהיא מרגישה רע, ואני מתלבטת אם לקחת אותה לווטרינר. היא מאוד רגישה, ועברה בעבר אירוע מוחי, לכן לא הייתי רוצה לגרום לה להתרגש באופן מיותר. מה היית ממליץ לעשות?

ריח רע מהפה עלול להעיד על בעיות שונות שכולן דורשות טיפול. אפשרויות נפוצות הן בעיות שיניים (סיבה טובה גם לרייר), כשל כלייתי גורם לריח רע עקב הצטברות שתנן בדם שמביא לריח נשימה רע , סוכרת ועוד.

בדיקת דם פשוטה עשויה לתת מענה טוב יותר וכמובן בדיקה של חלל הפה, אפשר גם ללא הרדמה. במקרה שיש צורך בטיפול שיניים ניתן להרדים עם כל אמצעי הזהירות המקובלים להרדמה בחיות עם דרגת סיכון גבוה. כלומר בדיקת דם מקדימה, עירוי נוזלים ווריד פתוח, מוניטור, חמצן, שימוש בחומרי הרדמה עדינים יותר המיועדים להרדמות כאלו וכמובן השגחה של רופא מרדים על ההרדמה. בקיצור לא להזניח, החתולה סובלת והיא לא יכולה לדבר . הריח והריור הם הרמזים שלה לסבל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully