וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי אוסף עצמות

ריבי מאיר, ריני חביב-עמירן

30.12.2009 / 10:27

אם הבית מלא בעצמות שמיצי אסף מהרחוב אפשר להרגע, כי אולי הוא עושה זאת מתוך אהבה. ריבי מאיר וריני חביב-עמירן, המומחיות לטיפול התנהגותי לחתולים, כאן בשבילכם

יש לי חתולה בת 6 מסוג טריקולור שאימצנו מהרחוב. זו חתולה שאוכלת בבית וישנה בבית בחורף, אבל יוצאת מתי שהיא רוצה ועושה את צרכיה בחוץ. רציתי לדעת אם ניתן לדעת אם היא תבחר למות בבית או להעלם למקום רחוק?

שלום רב ותודות על פנייתך. חתולתך בת שש וזה אומר שהיא מאד צעירה, בערך בת 20 בשנות חיי אדם. יש לה עוד שנים רבות ומאושרות יחד אתכם ולמעשה חתולים שחיים היטב חיים גם עד גיל עשרים פלוס.

בניגוד לאמונה רווחת חתולים לא מתרחקים כדי למות ובמיוחד לא כאשר מדובר בחתול/ה פרטית. החתולה שלכם, גם אם היא מבלה זמן לא מועט בחצר, היא שלכם באופן מלא. זה אומר שהיא סומכת עליכם שתדאגו לה לעת זיקנה וגם תשגיחו ותעזרו לה בעזרת וטרינר בכל מכאוב ובעיה. זו הסיבה שהיא תסיים את חייה אצלכם בבית (או חלילה במקרה הצורך במרפאה וטרינרית), ליד אהוביה האנושיים, אלו אשר היא חיה לצדם גם כיום.

גם אם מדובר בחתולה שאיננה חברותית במיוחד ומתרחקת מאנשים זרים, אתם "משפחתה" וחשוב מאד עבורה הקשר איתכם. במקביל אנא דאגו לה תמיד, גם כאשר אתם בחופשה ונעדרים מהבית וגם כמובן קחו אותה אתכם אם תעברו דירה.

שלום, מה עלי לעשות כשהחתול מביא הביתה שאריות של עצמות דגים ועוף שנזרקו ברחוב? איך אפשר למנוע זאת?

שלום רב. לא ברור משאלתך מהו מקור השאריות. אם מדובר במזון טוב, אשר אנשים טובי לב מחלקים לחתולים ברחוב, אז אין בכך כל בעיה למעשה, חוץ אולי מבעיה אסתטית.

אם מדובר בשאריות מתוך פח זבל, אנא הקפידו לסגור את הפחים ברחוב, גם למען חתולים אחרים, כדי שהם לא יאכלו משהו מסוכן וייפצעו. יחד עם זאת חשוב לתת לחתולים ברחוב, אם תוכלו, אוכל יבש באופן מסודר וקערות מים לצידן.

בכל מקרה- האכילו את החתול שלכם במזון משובח באופן חופשי בבית (מים טריים תמיד לצד המזון) וגם בשימורים לחתולים. כך הוא יהיה שבע בכל עת, ולא יהיה לו צורך לחטט בפחים או לאכול שאריות.

אם הכוונה היא לחלקי ציפורים או מכרסמים אשר החתול מביא הביתה, לא לכעוס עליו. זו דרכו להביע את הקשר אליכם, והוא למעשה עושה משהו טבעי לחלוטין מתוך אהבה רבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully