וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הצבאי במגעים להחזרת הר ברכה להסדר

29.12.2009 / 14:58

הרב הצבאי הראשי תא"ל אבי רונצקי נועד עם גורמים בכירים בצה"ל במטרה לשכנעם לתמוך בהחזרת הר ברכה לישיבות ההסדר, כך נודע לוואלה! חדשות. בצה"ל סירבו להתייחס לנושא

המגעים להחזרת ישיבת הר ברכה לתוכנית ההסדר מול צה"ל נמשכים, כשלתמונה נכנס גורם לא צפוי: הרב הצבאי הראשי תא"ל אבי רונצקי.

לוואלה! חדשות נודע כי תא"ל רונצקי שוחח בשבועיים האחרונים עם גורמים בכירים בצה"ל ובהם ראש אכ"א וכן עם הרמטכ"ל במטרה שאלה יתמכו בהחזרת הישיבה בראשות הרב מלמד לתוכנית ההסדר.

בשיחות סגורות הביע רונצקי את דעתו כי אין להוציא את הישיבה מההסדר זאת על אף שהוא עצמו נחשב כמתנגד להוראתו של הרב מלמד. רונצקי אמר כי לאחר שחזר בו מלמד והסכים להצטרף לגינוי של יתר ראשי ישיבות ההסדר להפגנות סרבנות בצה"ל, אין צורך בהפסקת הקשר עם הישיבה. רונצקי אף שוחח בנושא עם רבנים מובילים בציונות הדתית וכן עם ראשי ישיבות, שמקווים כי תמיכתו של הרבצ"ר תביא להצגת חזית אחידה של צה"ל ושל ראשי ישיבות ההסדר מול שר הביטחון אהוד ברק להחזרת הישיבה למסלול. בצה"ל סירבו להגיב לנושא ואמרו כי "ככלל, איננו מתייחסים לדיאלוג פנים צבאי".

לדברי גורמים המעורבים בנושא, למרות שרונצקי נחשב למתון באופן משמעותי בדעותיו מאלו של ראש ישיבת הר ברכה, בין השניים קיימת "אחווה", כהגדרת הגורמים, מעצם היותו של הרב הצבאי ממקימיו של ישיבת ההסדר באיתמר לשעבר, השוכנת לא הרחק מההתנחלות הר ברכה. "אפשר להגדיר אותם כשכנים", אומר אחד הגורמים, "הם מכירים אחד את שני מצוין ורונצקי לא היה רוצה לראות שהישיבה שנמצאת במרחק נגיעה מאיתמר, שם הוא גם מתגורר, תצא מההסדר". כמו כן טוענים הגורמים כי רונצקי, שצפוי לסיים את כהונתו בקיץ הקרוב, מעוניין לסיים את כהונתו בתפקיד ללא חיכוכים. "רונצקי לא היה רוצה שיזכרו אותו כרב הצבאי הראשי שבתקופתו הוציאו ישיבה מההסדר עם צה"ל", אומר אחד הגורמים, "גם הוא רוצה לסיים את הכהונה שלו עם טעם טוב, בניגוד לרב הצבאי הקודם ישראל וייס, שעזב את הצבא לאחר ההתנתקות בתחושות קשות".

במקביל ממשיכים ראשי ישיבות ההסדר בניסיונות להגיע לסיכום עם שר הביטחון ולהחזיר את ישיבתו של מלמד לתוכנית ההסדר. ראשי איגוד ישיבות ההסדר מקיימים מגעים עם גורמים בצה"ל בניסיון לשכנעם להחזיר את הישיבה ובהר ברכה ממתינים לתוצאות המגעים. בין היתר נודע כי בישיבה אף שוקלים הגשת עתירה לבג"ץ במידה ואכן תוצא הישיבה באופן סופי מההסדר, ואף החלו לקבל ייעוץ משפטי בנושא. מלמד, כזכור, כבר הביע הסכמה להיפגש עם ברק או עם סגנו מתן וילנאי, זאת בתנאי שהמפגש לא יכונה 'שימוע'.

לפניות ליהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully