וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תשואות דו-ספרתיות אינן בנות-קיימא"

29.12.2009 / 13:48

יו"ר בנק הפועלים מזהיר: "צריך להיזהר לא לקלקל את מערכת הבנקאות האיתנה". הביע דאגה לנוכח ה"ראלי" המהיר והחזק בשוק ההון, המוזן מהריבית הנמוכה ומהחיפוש אחר התשואה

יאיר סרוסי, יו"ר , אמר היום בכנס השנתי של איגוד הבנקים כי "המשבר שינה את פני הבנקאות העולמית. חלק מענקי הבנקאות הגלובלית נעלמו. אם בעשור הקודם היו הבנקים האמריקאיים הגדולים בעולם, הרי שאת שנת 2010 אנו מתחילים כאשר שלושת הבנקים הגדולים בעולם במונחי שווי שוק הנם בנקים סינים".

לטענת סרוסי, ישראל נכנסה למשבר העולמי במצב מאקרו-כלכלי טוב יחסית. "המיתון שעברה היה קל וקצר יחסית ליתר המדינות המפותחות. מבחינת המשק הישראלי, היה זה משבר "מיובא", שפגע בעיקר ביצוא הישראלי, בשל ירידת הביקושים בחלק מהשווקים. השוני הזה לטובה נבע משורה של גורמים. המרכזי שבהם, לדעתי, היה התבונה, הזהירות והשמרנות של ראשי המערכת הבנקאית הישראלית, שלא התפתו להעניק אשראי בצורה לא אחראית וללא ביטחונות מספיקים".

סרוסי מזהיר מפני ה-rally המהיר והחזק בשוק ההון, המוזן מהריבית הנמוכה ומהחיפוש אחר התשואה. "יש לציין לשבח את הפיקוח ההדוק של בנק ישראל, שאין ספק בתרומתו לחוסנה של המערכת וכן את המשמעת הכלכלית-תקציבית, שנצרבה בישראל מאז תוכנית הייצוב הכלכלית של שנת 1985, וצריך לקוות שהיא תישמר גם בעתיד.

"יש לנו הזדמנות גדולה, אולי חד-פעמית, לקפיצת מדרגה בהכנסה לנפש בעשור הקרוב. חשוב מאוד להדגיש, שהמצב הנוכחי משקף את השילוב המוצלח של בנקים שעברו מודרניזציה ומנוהלים בצורה דינמית על פי שיקולים עסקיים, עם פיקוח יעיל על ידי בנק ישראל. לא קל להגיע למצב הזה - קל מאוד לקלקל אותו. חשוב מאד לא לפעול בחופזה, ולזכור שבנקאות איתנה ורווחית היא נכס לאומי שמדינות רבות היו מתקנאות בו", הזהיא סרוסי.

יו"ר בנק הפועלים מסר כי לשפר את מערכות ניהול הסיכונים ותהליכי המימשל התאגידי אצלנו. הוראות באזל 2, ובמיוחד הנדבך השני, הן הציר האסטרטגי סביבו נערכים כל הבנקים במערכת. אנו רואים חשיבות רבה באימוץ סטנדרטים אלו ובהפנמת תרבות ניהול הסיכונים אל תוך לב ליבו של תהליך התכנון האסטרטגי והעסקי שלנו. אנו מקדמים בברכה את הדיון הראוי על היקף ההון העצמי הנדרש ועל איכותו לאור תאבון הסיכון, ואת חיזוק הקשר בין ביצועים, סיכון ותיגמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully