וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחרר נער בן 16 שאיים "במרומז" על תובעת

גלעד גרוסמן

29.12.2009 / 14:10

הנער הדביק כרוז בבניין שבו מתגוררת תובעת משטרתית ובו כתב שהיא מעורבת בהתעללות משטרתית בתושבי השומרון. ביהמ"ש: "מותר לאזרח למחות כנגד כל פעולה של השלטון"

בית משפט השלום בפתח תקווה הורה לשחרר ממעצר בית נער בן 16 מיישוב בשומרון, הנאשם באיומים כלפי תובעת משטרתית. ודחה את בקשת המשטרה לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד הנער, לאחר שבחודש שעבר הפיץ כרוז בבניין שבו מתגוררת התובעת ובו כתב שהיא "מעורבת, בדרך כלל ישירות, במעשים רבים של התעללות משטרת ישראל ביהודים יקרים תושבי שומרון... ידוע מה חשבו חז"ל על מי שמשתף פעולה עם שלטון עוין שמציק ומטריד יהודים ובשולחן ערוך גם נפסק שמי שמשתף פעולה עם שלטון עוין צריך לשלם על הנזקים שגרם לאחיו".

עוד נכתב בכרוז, כי "יהודי אחראי למעשיו, והוא לא משתתף בעוול גם כאשר הוא בורג קטן במערכת. יהודים אחרים, שרואים שקשה לו לפרוש, עוזרים לו לפרוש מהחטא, תוך ערבות הדדית, אכפתיות וקיום הפסוק 'את אשר יאה יוכיח'". בחודש יוני האחרון הפיץ הנער את הכרוז גם בבניינים הסמוכים לביתה של התובעת.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים נכתב כי "פגיעה בשוטר אינה רק פגיעה באדם כפרט אלא פגיעה בנציג החוק המשרת בהגנה את החברה כולה. המציאות החברתית והפוליטית בישראל מחייבת בחינה מדוקדקת של אותם אלו המבצעים עבירות כנגד שוטרים". עוד נכתב, כי העובדה שהנער חזר פעמיים על המעשים ואף הפיץ את הכרוז בבניין מגוריה של התובעת מלמדת על מסוכנותו.

"לא מדובר באיום מפורש"

פרקליטו של הנער, עו"ד מוטי גרוסמן, טען שהקטע בשולחן ערוך ממנו נלקח הפסוק מתייחס לפיצויים ממוניים למי שפוגע באחיו, ולא מדובר בקריאה לפגיעה גופנית.

השופטת עינת רון קבעה שאין בכרוז משום איום, וכי אפילו ראשי מערכת האכיפה לא חשבו כך מלכתחילה כי לא הורו על פתיחת חקירה ביוני. "ברי שדעתם של כותבי הכרוז אינה נוחה מהמתלוננת ומעבודתה ואת זאת הם אומרים במפורש. ברי גם כי הם רואים אותה כשלוחה של רשויות שלטוניות כאלה ואחרות ודעתם אינה נוחה מהחלטותיהן ופעולותיהן של אותן רשויות וניתן אף לומר שברצונם לגרום להפסקת אותן פעולות. בכך בלבד אין כדי לעלות כדי עבירה לכאורה כלשהי", כתבה בהחלטתה.

"מותר לאזרח למחות כנגד כל פעולה של השלטון ואף לומר דבריו במפורש ובלבד שיעשה כן באופן חוקי ועל פי הוראות החוק וברי שאל לו כי בדבריו יישמעו איומים", הוסיפה השופטת רון. "לשונו של הכרוז אינה מגלה איומים מפורשים ולכל היותר, ואם בכלל, הרי שיש בציטוט שהובא והמפנה אל השולחן הערוך משום איום מרומז ומשתמע אל המתלוננת כי אם לא תיטיב דרכיה ותמשיך לפגוע באחיה, יהיה עליה לשלם בעבור הנזקים שגרמה לאחיה".

השופטת רון הורתה לשחרר את הנער ממעצר בית בערבות, ואסרה עליו להכנס לעיר מגוריה של התובעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully