וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר החייל היורה: "מבקש סליחה"

29.12.2009 / 13:52

בהארכת מעצרו ביקש החייל הבדואי, שירה והרג את חברו בקניון בבאר שבע, סליחה מהמשפחה. "שתיתי וודקה באותו בוקר, הייתי שיכור. לא רציתי להרוג"

שי מכלוף

( קרדיט: שי מכלוף, עריכת וידיאו: ענת ברק, קריינות : אילן שניג)

החייל הבדואי החשוד בהריגה בתקרית הירי ביום ראשון בקניון בבאר שבע, חמזי אבו זבילא אל עביד, אמר היום (שלישי), בדיון בהארכת מעצרו בבית הדין הצבאי בקסטינה, כי הוא מצטער על המעשה. "הייתי שיכור, לא רציתי להרגו. באותו בוקר שתיתי וודקה ואני רוצה לבקש סליחה". אבו זבילא הוסיף כי הוא חושש לחייו אך יחד עם זאת הוא אינו חושש מנקמת דם מצד משפחת החייל שהרג.

החשוד סיפר עוד כי הוא וחיילים נוספים שתו בקניון ובמהלך ויכוח הנרצח סטר לו. "הם היו עבריינים עלי", אמר החשוד. במהלך הדיון טענו סנגוריו של אבו זבילא, עורכי הדין רון סולקין וסבסטיאן אוסובסקי, כי החשוד ומשפחתו נמצאים בסכסוך קודם עם משפחת הנרצח. כמו כן הם ביקשו להעביר את החשוד לבדיקה פסיכיאטרית.

התובע, סגן אלוף אשר הלפרין אמר כי "החייל חשוד בעבירה חמורה מאוד, הקשה ביותר בספר החוקים. יחד עם זאת מוקדם מידי לפרט. החקירה נמצאת בראשיתה". הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו של החייל ב-13 ימים, ובית המשפט החליט להאריך את מעצרו בעשרה ימים.

תקרית הירי ארעה ביום ראשון בקניון "הנגב" בבאר שבע. החייל היורה חשוד שפתח בירי לעבר חברו החייל ראמז אל עביד בקומה התחתונה בקניון. אל עביד נפגע משלושה כדורים בגבו, נפצע באורח אנוש ומת מפצעיו בבית החולים. חקירה ראשונית העלתה שהירי אירע ככל הנראה על רקע סכסוך שהתפתח בין שני החיילים, המשרתים בגדוד הסיור הבדואי (גדס"ר).

ראמז אל עביד, החייל ההרוג, התגייס לפני כשנתיים לגדס"ר ושימש שם כלוחם מצטיין, ואף היה מועמד לצאת לקורס קצינים. הוא היה מאורס ועמד להתחתן בסוף השירות הצבאי.

אנחנו לא מסכימים שתהיה סולחה", אמר אתמול בן דודו של המנוח, ששירת גם הוא בגדוד הסיור המדברי, "אולי הדודים, האנשים המבוגרים, מסכימים לסולחה. הצעירים בטוח לא. אנחנו איבדנו חייל, שהיה פרח ויכול היה להיות אדם משמעותי. ספגנו מכה קשה".

עדכון ראשון: (11:10)

  • עוד באותו נושא:
  • תקרית ירי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully