וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחתונים שכמעט הרגו 300 בני אדם

מחקירת המחבל שניסה לבצע פיגוע במטוס שנחת בארה"ב עולה כי הוא נשא בתחתוניו מספיק חומר נפץ בכדי לפוצץ את מטוס הנוסעים. המחבל: "יש עוד הרבה כמוני בתימן"

זוג תחתונים עם כיס מיוחד שנתפר למפשעה – זה מה שנשאר מהניסיון של רשת אל קאעדה לבצע פיגוע גדול בערב חג המולד בארצות הברית. בצילום שפורסם היום (שלישי) ברשת ABC, נראים התחתונים אותם לבש המחבל עומר פארוק עבדול מוטלב, שנתפס ביום שישי בעת שניסה לפוצץ מטוס שעשה את דרכו מאמסטרדם בהולנד לדטרויט בארה"ב, כשעליו כ-300 נוסעים.

בשבת הוגש כתב אישום נגד מוטלב, ואמש התברר כי הוא נשא על גופו חומר נפץ בכמות המספיקה לפוצץ את כל המטוס. מהתמונות שפורסמו ניתן לראות כי בתחתוני המחבל הייתה חבילה בגודל 15 סנטימטרים, בה החזיק 80 גרם של אבקת חומר נפץ כימי מסוג פנתריט, אחד מחומרי הנפץ החזקים ביותר הידועים לאדם. מבחנים שערכו בעבר מומחים ממשלתיים עם חומר הנפץ הראה כי 50 גרם ממנו מספיקים כדי לפוצץ חור ענק בצידו של מטוס נוסעים ממוצע. מהחקירה עולה כי הפיצוץ נמנע בשל תקלה במרעום שהיה אמור לשמש לפיצוץ המטען. מוטלב היה אמור להשתמש במזרק מלא בחומצה כימית בכדי להצית את אבקת חומר הנפץ, אך הצליח רק לשרוף את תחתוניו.

ארגון אל קאעדה בחצי האי ערב נטל אמש אחריות לניסיון הפיגוע במטוס הנוסעים. בהודעה שפורסמה באתר אינטרנט המזוהה עם הארגון, טענו אנשי הארגון כי הם עומדים מאחורי ניסיון הפיגוע הכושל וכי מטרתם הייתה לנקום על ההתקפות האמריקאיות נגד אנשיהם בתימן. אנשי אל קאעדה טענו כי הם סיפקו למחבל הניגרי "מתקן טכנולוגי מתוחכם", אולם הוא כשל בהפעלתו בשל תקלה תפעולית.

מוטלב סיפר בחקירתו כי "יש עוד רבים כמוהו" וסיפר לחוקרי ה-FBI כי צעירים נוספים, עם הכשרה דומה, ממתינים בבסיסי אל קאעדה בתימן כדי לבצע פיגועים נגד מטרות מערביות. רשת ABC דיווחה כי שניים ממתכנני ניסיון הפיגוע הם עצירים לשעבר במתקן המעצר האמריקאי גואנטנמו בקובה. על פי הדיווח, מוחמד אל ערבי וסעיד עלי שיארי, שהוחזרו למולדתם סעודיה ב-2007, עברו לתימן לאחר ששוחררו וחזרו לשמש כמפקדים ברשת הטרור של אל קאעדה.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס אמש (שני) לראשונה לניסיון הפיגוע הכושל במטוס שאירע ביום שישי. "לא ננוח עד שנתפוס את כל המעורבים במתקפת הטרור ונשתמש בכל הכוח שנמצא בידינו כדי למנוע מאויבינו לתקוף אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully