וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח העוני: "מצבם של כמחצית מהעניים הידרדר"

אייל דץ

29.12.2009 / 9:30

ארגון לתת פרסם את דו"ח העוני האלטרנטיבי ממנו עולה כי המשבר הכלכלי הביא להצטרפות של 15% למעגל המצוקה. עלייה של 40% בשיעור המשפחות בהם מת אדם שלא יכול לשלם על תרופות. 6% מילדי הנזקקים הודו שהם גונבים אוכל

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידיאו: יאיר דניאל)

עמותות המזון וארגון "לתת" לסיוע הומניטרי ישראלי הציגו היום (שלישי) בכנס ארצי את דו"ח העוני האלטרנטיבי המשקף לטענתם את המצב העדכני "האמיתי" בקרב השכבות החלשות בשנת 2009.

מהדו"ח עולה כי המשבר הכלכלי הביא להצטרפות של 15% נזקקים חדשים למעגל המצוקה. 6% מילדי הנזקקים הודו שהם גונבים אוכל. עוד נמצאה עלייה של 40% בשיעור המשפחות בהם מת אדם כתוצאה מאי קבלת טיפול רפואי. נמצאה גם עלייה של 20% בשיעור הנזקקים ששקלו לשים קץ לחייהם בשל המצוקה.

בשיעור המתנדבים לעומת זאת חלה ירידה חדה. רק אחוז אחד מהציבור מתנדב. עוד עולה מהדו"ח כי 75% מילדי הנזקקים לא מקבלים טיפולי שיניים וכי 24% מהילדים הנזקקים נשלחים לעבוד כדי לסייע בכלכלת המשפחה. כמו כן ישנה עלייה של 37% בשיעור הקשישים הנתמכים על ידי העמותות. מצבם הכלכלי של 44% מהעניים התדרדר בשנה האחרונה, כך עולה עוד מהדו"ח. 20% מהנזקקים מדווחים כי אחד מילדיהם נוטה לאלימות.

החמרה של העוני

ערן וינטרוב, מנכ"ל ארגון לתת אמר כי "לא רק שהמשבר לא נגמר יש כאלה שעבורם הוא רק מתחיל ועל כן אנו צופים הצטרפות של עשרות אלפי אנשים למעגל המצוקה במהלך שנת 2010. ממצאי הדו"ח משקפים החמרה והעמקה של העוני בקרב הנזקקים שמבוטא בהדרדרות וייאוש, כרסום מהותי בכוחם של העמותות לתת מענה בעיקר לאור המשבר הכלכלי וכן חששות וחוסר אמון ציבורי ביחס לטיפול הממשלתי בעוני. על אף המציאות הקודרת אנו מצפים שב-2010 יחול מפנה שיתבטא בראש ובראשונה בלקיחת אחריות ממשלתית ותחילת טיפול בתופעת אי הביטחון התזונתי".

בכנס השתתפו 200 מנהלים ויושבי ראש של 150 עמותות המזון מכל רחבי הארץ. בנוסף הגיעו לכנס גם מנכ"לים בכירים במשק, ביניהם, ליעד כהן, לשעבר מנכ"ל תנובה, מנכ"ל קרן רש"י, אלי אללוף, יו"ר הקרן לידידות דבור גנני, ד"ר דניאל גוטליב, פרופסור יוסי קטן ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully