וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט - לשיא של 5 שבועות

נמרוד הלפרן

28.12.2009 / 22:50

על רקע המהומות באירן והחשש מפגיעה אפשרית בהיצע הנפט - עולה מחירה של חבית בבורסה של ניו יורק ל-79 דולרים. גם הזהב מוסיף להתחזק, זה היום השלישי ברציפות

מחיר הנפט הגולמי עלה לשיא של חמישה שבועות על רקע חששות מפני חוסר יציבות פוליטית באיראן, יצרנית הנפט השנייה בגודלה בארגון אופ"ק. מחיר הזהב עלה זה היום השלישי ברציפות.


מחיר הנפט הגולמי עלה זה היום הרביעי ברציפות, והחוזים למסירה בפברואר נסגרו במחיר של 78.77 דולר לחבית, עלייה של 0.9%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. במהלך המסחר כבר עלה מחירם לרמה של 79.12 דולר לחבית - הרמה הגבוהה ביותר מאז ה-23 בנובמבר.

מחיר הנפט, אשר קפץ בשבוע שעבר בקרוב ל-5%, גבוה כעת ב-77% מרמתו בתחילת השנה, ונמצא בדרכו לזינוק השנתי החד ביותר זה עשור. עוד בשוק הסחורות: החוזים על הזהב למסירה בפברואר נסגרו במחיר של 1,107.9 דולר לאונקייה, עלייה של 0.3%, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

המחאה באיראן המשיכה להחריף היום, לאחר שמספר בכירים באופוזיציה, ובהם שלושה עוזרים של מנהיג הרפורמיסטים מיר חוסיין מוסאווי, נעצרו בטהראן. אתמול נהרגו 15 בני אדם בהתנגשויות של רפורמיסטים עם כוחות הביטחון של המשטר בטהראן ובתבריז. זהו היום השלישי בו מתעמתים השוטרים עם המפגינים במהלך אירועי העשורא המתקיימים במדינה. אנשי האופוזיציה החליטו לנצל את החג השיעי, כדי למחות נגד הנשיא, מחמוד אחמדינג'אד

  • עוד באותו נושא:
  • מחיר הנפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully