וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלמידים רוצים להשתכר, ההורים יוצאים לקרב

רמי שני

29.12.2009 / 4:30

ועד ההורים באשקלון נערך בכוחות מתוגברים ל"יום האלכוהול", בו מתכננים תלמידי התיכונים בעיר להגיע שיכורים לבית הספר. התלמידים: "נמאס לנו מהשקרים שלכם!"

ועד ההורים באשקלון החל לנקוט פעולות כדי למנוע מתלמידים בעיר לממש את התכניות שרקמו לקראת יום האלכוהול בשבוע הבא. להורים נודע, שהתלמידים מתכננים להגיע שיכורים לבתי הספר, או להביא עימם בקבוקים של משקאות חריפים.

"תוכניתם של התלמידים היא שתלמידי י"ב, שכבר חגגו את יום הולדתם ה-18, ירכשו משקאות חריפים בכמות גדולה ויביאו אותם לנקודות המפגש בגנים הציבוריים או למקומות מוגדרים בסמוך לבית-הספר. בשעות הקטנות של הלילה יחלו בני-הנוער בשתיית האלכוהול, ויגיעו בבוקר לספסלי הלימודים כשהם שיכורים. את האלכוהול שלא יספיקו לשתות בלילה, ימלאו בתוך בקבוקי פלסטיק אותם ינסו להבריח לתוך שטח בית-הספר" סיפרו בוועד ההורים.

ההורים מסתמכים על התכתבות שחשפו ברשת הפייסבוק באינטרנט. הוועד חיבר מכתב, אותו שיגר לכל ההורים בעיר, במטרה למנוע אפשרות של ביצוע רכישת כמויות משקאות משכרים ולהגיע עימם ביום המיועד לבית הספר. "חוזר מנכ"ל משרד החינוך אוסר הבאה של אלכוהול לשטח בית הספר, לפעילויות פנים וחוץ בית ספריות, לטיולים ולהסעות. חל איסור חמור על הכנסת משקאות חריפים למוסד החינוך ועל שתייתם", נכתב במכתב.

ההורים הדגישו כי "אנחנו קוראים לכם שלא לשתף פעולה עם היוזמה הנ"ל ולדווח לנו באם ידוע לכם על היענות של בני נוער ליטול חלק ביום האלכוהול. כל דיווח שלכם מציל חיים. אנחנו מבקשים להזכיר לכם ציבור התלמידים וההורים: אלכוהול משבש את יכולת הקליטה. כמו כן, אלכוהול משחרר מעצורים ומספיק גירוי קטן או מדומה בכדי שהמצב יתלקח למריבה - במיוחד עם אדם נוסף שנמצא תחת השפעת אלכוהול".

בוועד ההורים מציינים, כי נציגי העיר אשקלון חתמו לפני מספר ימים, על האמנה של "עיר ללא אלימות" זאת על מנת להביא לשינוי באקלים החברתי וליצירת נורמות התנהגות בלתי-אלימות בחברה. בכוונת הוועד להפעיל ביום זה משמרות של הורים, מתוגברים בשוטרים וגורמי חינוך, כדי למנוע מתכנית בני הנוער לצאת אל הפועל.

יושב ראש מועצת הנוער של אשקלון, ארז מנשה (מבית הספר מקיף עירוני ד') מסר בתגובה, שמועצת הנוער מתנגדת לרעיון וליוזמה של יום האלכוהול: "אנחנו מעודדים נקיטת אמצעים חריפים נגד היוזמה. כל מי ששותף לביצוע עובר על החוק וגם הוריו מסייעים לו בכך. מועצת הנוער, לא מעודדת שתיית אלכוהול מתחת לגיל 18, ואנחנו מאמינים שישנן דרכים אחרות להנות. כשבני נוער פותחים קבוצה שמעודדת בני נוער אחרים לבצע פשעים, זאת עבירה משמעותית שאין לעבור עליה בשתיקה. אנחנו מתחילים בימים אלה פרויקט חדש, למניעת שימוש בסמים ואלכוהול ואנחנו נפגשים לשם כך עם ראש העיר כבר באמצע השבוע הנוכחי כדי לקדם את הפרויקט".

במאמר שפורסם בפייסבוק, עליו חתום ארגון בשם 'שבעת הימים' , נכתב כי "יום האלכוהול" נולד כיום מחאה בתגובה לצביעות הבלתי נסבלת של החברה, והממשלה כלפי התלמידים והיחס אלינו. מצד אחד כולם נורא "מוטרדים" מעתיד הנוער ומצד שני מקצצים לנו שעות לימוד בבתי הספר שנה אחר שנה. מצד אחד מלמדים אותנו על דמוקרטיה וזכויות אדם, ומצד שני מלמדים אותנו שיש אנשים שאין להם זכויות אדם ושזה בסדר לכבוש עם אחר ולדפוק את השכנים הבדואים שלך ועוד רוצים שנהרג בשביל זה. אתם מסטולים או משהו? כי לנו נמאס לנו מהשקרים שלכם!!!"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully