וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בקריאה ראשונה: לא יימכר אלכוהול בלילה

28.12.2009 / 20:00

לפי הצעת חוק ממשלתית, תיאסר מכירת משקאות משכרים בין 23:00 בלילה ל-7:00 בבוקר. השר אהרונוביץ': "קיים קשר ברור בין שימוש מופרז באלכוהול להסתברות להתנהגות אלימה"

הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה ראשונה את הצעת חוק "המאבק בתופעת השכרות". לפי ההצעה, תהיה חובת סימון אזהרה על בקבוקים של משקה משכר, ואי סימון ייחשב להפרה של תנאי רישיון העסק. בנוסף, ייאסר למכור משקאות משכרים בין השעות 23:00 ל-7:00 בבוקר, למעט במספר מקומות שיהיו מותרים. קצין משטרה יוכל לסגור מקומות שמוכרים בהם משקה אלכוהולי בניגוד לחוק.

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' אמר במהלך הדיון כי, "מחקרים שנערכו בנושא מצביעים באופן ברור על הקשר שבין שימוש מופרז באלכוהול וההסתברות להתנהגות אלימה של המשתמש כלפי הסביבה וכלפי עצמו. אנו עדים לאחרונה לדיווחים אודות היקפיה הנרחבים של תופעת השכרות וצריכה מופרזת של משקאות משכרים, ובייחוד על חומרתה של התופעה בקרב בני הנוער".

לדבריו, "הנתונים בנושא צריכת אלכוהול, בייחוד בקרב בני נוער מטרידים ביותר. ישנה החמרה בכל הנוגע לגיל התחלת השתייה בישראל, כאשר גיל זה הולך ויורד. 19% מהבנים ו-8% מהבנות בגיל 11 שתו משקאות אלכוהוליים לפחות פעם בשבוע, נתון המדרג את ישראל בפרמטר זה במקום השני באירופה. כרבע מהתלמידים בני 17-15 שתו לשכרה לפחות פעם אחת במהלך החודש שקדם לסקר ושליש מהם השתכרו לפחות פעם אחת במהלך השנה, מתוכם 7 אחוז מעל 5 פעמים. עוד עולה, כי חמישית מהתלמידים הנוהגים, נהגו תחת השפעת אלכוהול".

"לאור כל זאת", אמר אהרונוביץ', "מטרת החוק המוצע היא להתמודד עם תופעת השכרות על היבטיה והשלכותיה השליליות, וזאת, בין היתר, על ידי הגבלת מכירתם וצריכתם של משקאות משכרים בזמן, במקום ובאופן. המוצע הוא פרי עבודת מחקר מקיפה שנערכה לגבי מודלים שונים המיושמים בעולם ואשר הוכיחו יעילות רבה בצמצום התופעה. במקביל לאישור הצעת חוק זו, אשר מהווה נדבך ראשון בתכנית, יוצאת לדרך גם תכנית אכיפה מוגברת של משטרת ישראל הממוקדת בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully