וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מתנגדים לבנייה ישראלית במזרח ירושלים

הבית הלבן מתח ביקורת חריפה על התוכנית הישראלית לבנות כ-700 יחידות דיור חדשות בשכונות במזרח העיר. לשכת נתניהו: הממשל האמריקאי עודכן מראש

תאגיד כאן

(צילום באדיבות הערוץ הראשון)

"ארצות הברית מתנגדת לכל בנייה ישראלית חדשה במזרח ירושלים. מעמד ירושלים הוא נושא להסכם הקבע, שצריך להיפתר על ידי הצדדים במשא ומתן ובתמיכת הקהילה הבינלאומית". כך נאמר בהודעה שפרסם היום (שני) הבית הלבן בתגובה לתוכנית הישראלית לבנות כ-700 יחידות דיור במזרח ירושלים. דובר הבית הלבן רוברט גיבס אף ציין כי "אף אחד מהצדדים אינו יכול לנקוט צעדים שעלולים לקבוע באופן חד צדדי את תוצאות המשא ומתן. שני הצדדים חייבים לחזור לשולחן הדיונים בלי תנאים מוקדמים בהקדם האפשרי".

בהודעת הבית הלבן נאמר עוד כי "ארה"ב מכירה בחשיבות העמוקה של נושא ירושלים לישראלים ולפלסטינים, ליהודים, למוסלמים ולנוצרים. אנמחנו מאמינים שבאמצעות משא ומתן, בכוונות טובות, הצדדים יוכלו להגיע להסכם הדדי שיביא לידי מימוש את השאיפות של שני הצדדים בירושלים ויבטיח את מעמדה לאזרחי כל העולם".

"ארה"ב הבהירה שהיא לא מסכימה עם חלק מדרכי הפעולה של ישראל בירושלים, המשפיעות על הפלסטינים בתחום הדיור, כולל המשך הגירוש מהבתים והריסת בתי הפלסטינים", נמסר קודם לכן בהודעת משרד החוץ האמריקאי. עוד נאמר בהודעה כי "ארה"ב לא מקבלת, ומתנגדת לכל מעשה חד צדדי שעלול להשפיע על המשא ומתן. מעמדה של ירושלים, כמו נושאי ליבה אחרים, צריך להיקבע באמצעות המשא ומתן". על תוכניות הבנייה האחרונות אמרו כי "התנגדנו בתוקף לתוכנית להוציא מכרזים למזרח ירושלים".

גורמים בלשכת ראש הממשלה מסרו בתגובה לביקורת האמריקאית: "אנחנו פועלים בשקיפות מלאה מול האמריקאים. בכל נושא בעל השלכות מדיניות אנחנו מיידעים אותם, וכך היה גם עכשיו".

יו"ר הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ, מסר בתגובה כי "יש להדוף את הלחץ האמריקאי באשר לבנייה בירושלים, ולהבהיר שירושלים היא בירת ישראל הבלתי מעורערת. ישראל לא תתערב בתוכניות בנייה בערי בירה של מדינות אחרות - ועל ידידותיה לנהוג בהתאם".

אתמול פרסם משרד הבינוי והשיכון מכרזים לבניית כ-700 יחידות דיור בשלוש שכונות הנמצאות מעבר לקו הירוק: נווה יעקב, הר חומה ופסגת זאב. בלשכת ראש הממשלה טענו כי "הממשל האמריקאי עודכן מראש על הכוונה לפרסם את המרכז וכי כל המהלכים נעשו בשקיפות מלאה מול האמריקאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully