וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל תספק לנו אינטרנט

אמיתי זיו

28.12.2009 / 8:07

החברה תקבל רישיון ממשרד התקשורת לספק אינטרנט. תחל בקרוב בניסוי בקרב 150 בתי אב בקריית שמונה בדרך להשקת השירות. בנוסף, תוכל החברה להשכיר שטחים לאנטנות על עמודי החשמל שלה

חברת החשמל תקבל בימים הקרובים, לראשונה בתולדותיה, רישיונות לאספקת שירותי תקשורת שונים – במסגרת ניסוי ולא באופן מסחרי מלא. בשבוע שעבר הגישה חברת החשמל למשרד התקשורת בקשה לרישיונות תקשורת, לשני שירותים חדשים. משרד התקשורת מתכוון להיענות לבקשה ולהעניק לחברת החשמל רישיונות לשירותים החדשים, כך נודע ל-TheMarker.

השירות הראשון הינו פרישת סיבים אופטיים עד לבית הלקוח (FTTH – Fiber To The Home). סיב אופטי כזה יאפשר לחברת החשמל לספק ללקוח מהירות אינטרנט של 100 מגה לשנייה, הן בהורדה והן בהעלאה. בכוונת חברת החשמל לנצל את רישיון הניסוי על מנת לחבר כ-150 בתי אב בקריית שמונה לאינטרנט במהירות כזו, בטווח זמן של מספר חודשים ממתן הרישיון.

שירות התקשורת השני אותו חברת החשמל תבחן מכונה RAN ובמסגרתו חברת החשמל תאפשר לחברות הסלולר להציב על עמודי חשמל אנטנות סלולריות. מדובר בפיתרון אשר ישמש את חברות הסלולר בעיקר לפרישת רשת מחוץ למרכזים עירוניים. חברות הסלולר יוכלו להשתמש בעמוד החשמל כתורן עליו תוצב האנטנה. דבר זה יחסוך הקמת תורן נפרד. כמו כן תוכל חברת הסלולר להשתמש בתשתית הסיבים של חברת החשמל על מנת לספק תמסורת - לחבר את האנטנה לליבת הרשת של חברת הסלולר.

לחברת החשמל יש כמות נכבדה של סיבים אופטיים, כ-2,600 קילומטר. כיום החברה משתמשת בסיבים אלה לצרכי תמסורת ובקרה פנימיים בלבד. יוזמת שר התקשורת משה כחלון היא לאפשר לחברת החשמל לספק על בסיס הסיבים האלה גם שירותי תקשורת ובכך ליצור תחרות לבזק ו-HOT. על פי חברת החשמל בית ממוצע בישראל נמצא במרחק של כ-1.5 ק"מ מסיב אופטי של חברת החשמל. פרישת סיב עד לבית הלקוח יכולה להיעשות בחפירה בקרקע שעלותה יקרה או בליפוף על כבל חשמל קיים, ואז מדובר בפעולה יותר זולה. חברת החשמל בוחנת כעת את המודלים הכלכליים של השירותים השונים בשיטות הפרישה השונות.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה כי "נושא הקמת חברה הבת לתקשורת של חברת החשמל לשם אספקת השירותים האמורים, נמצא בדיון בין חברת החשמל ומשרד התשתיות הלאומיות ויוגש לאישור הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully