וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר אופטימי: הריבית במשק שוב עולה

עומר רבין ואלון שן

28.12.2009 / 17:31

נגיד בנק ישראל החליט להעלות את שיעור הריבית לחודש ינואר ברבע אחוז נוסף לרמה של 1.25%. הריבית עדיין רחוקה מרחק רב משיעורה הגבוה לפני כשנה אז עמדה על 2.5%

פישר ממשיך לאותת על יציאה מהמשבר: נגיד בנק ישראל הודיע הערב (שני) כי הריבית במשק תועלה בחודש ינואר בשיעור נוסף של רבע אחוז ותעמוד על 1.25%. זהו החודש השני ברציפות בו מעלה הבנק המרכזי את הריבית הבסיסית במשק לאחר שבחודש שעבר זו הועלתה בשיעור זהה. כמו כן בחודש ספטמבר הועלתה הריבית בכרבע אחוז ולפני כן עמדה משך כחצי שנה על 0.5% בלבד.

הריבית עדיין רחוקה מרחק רב מהשיעור שאפיין אותה לפני כשנה, בדצמבר 2008, אז עמדה על לא פחות מ-2.5% - פי שניים משיעורה כיום.

בהחלטת הבנק נכתב כי ביצועי המשק ונתוני המאקרו שפורסמו בעת האחרונה מבשרים על התאוששות בכלכלה הישראלית ולפיכך מצריכים התאמה של שיעור הריבית, על אף אי-הוודאות שעודה קיימת. כמו כן חוששים בבנק ישראל מגל אינפלציה שיכול להיווצר לאור ביצועי המשק.

יש לציין כי פישר נחשב ל"חלוץ" בקרב הנגידים, לאחר שהיה הראשון בתקופת המשבר הנוכחי להעלות את שיעור הריבית במשק, זאת כאשר החליט בחודש ספטמבר האחרון להעלות את שיעור הריבית מ-0.5% ל-0.75%, בניגוד למגמה שאפיינה את עמיתיו בעולם. החלטתו התבררה בדיעבד כמוצדקת וזכתה לגיבוי מרבית האנליסטים בעולם, כמו גם לתמיכת ראשי בנקים מרכזיים במדינות מפותחות אחרות שהלכו בעקבותיו והעלו גם הם את שיעור הריבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully