וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדיניות המיסים פוגעת יותר בחלשים"

אלון שן

28.12.2009 / 15:25

כך אמר יו"ר ועדת הכספים משה גפני והסביר כי "משפחה ובה כמה ילדים משלמת הרבה יותר מס למדינה מדברים עקיפים כגון מזון ותחבורה ציבורית"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, אמר היום (שני) בדיון בוועדה על מדיניות המיסוי של ישראל, כי מנתוני האוצר עולה כי בישראל ביחס לעולם, המיסוי הישיר הוא אמנם נמוך, אך המיסוי העקיף גבוה מאד, "משפחה ובה כמה ילדים משלמת הרבה יותר מס למדינה מדברים עקיפים כגון מזון, תחבורה ציבורית וכו', כך שלמרות שהמשפחה הזאת אינה מופיעה ברשימת הכנסות המדינה ממס ההכנסה, המס העקיף שהיא משלמת גבוה מאד ביחס לעולם".

גפני אף ציין כי הוא תומך בהפחתות מיסים אך הוא חושש כי במקביל להפחתות, האוצר יביא גזירות שונות שיעלו את המס העקיף.

בראשית הדיון אמר ח"כ אורון כי נטל המס בישראל אינו גבוה בהשוואות בין לאומיות, כי גודל התקציב אינו גדול יותר ממדינות אחרות בעולם, אך גודל החוב הלאומי הוא משמעותי. "אין דרך אחרת להתמודד עם החוב הלאומי מלבד גביית מיסים והגדלת הכנסות המדינה. לא ניתן להתלונן על גובה החוב הלאומי בכל מקום אפשרי כאשר מפחיתים במקביל מיסים".

מנכ"ל האוצר חיים שני אמר כי "ישנם יתרונות בהפחתות מיסים הנותנות כוח ותמריץ לצמיחה במשק, אך במקביל ישנם גם חסרונות ובהם הפגיעה בהכנסות המדינה". שני הוסיף כי "צריך למצוא את האיזון. כעת קיים מתווה סגור של מדיניות המיסוי שהוחלט עליה לאחרונה וייגרם נזק רב בשינוי התכנית שוב ושוב". בנוסף, ציין מנכ"ל האוצר כי "לא ניתן לשנות את מדיניות המיסים של ישראל בשלב זה, חודשים ספורים לאחר שנקבעה המדיניות החדשה ע"י הממשלה".

  • עוד באותו נושא:
  • מיסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully