וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק לחיאני בדרך: בעל חוב לא יהיה ראש עיר

פנחס וולף ואיילה חננאל

28.12.2009 / 13:26

חברת הכנסת רונית תירוש הגישה הצעת חוק לפיה לא יתאפשר לבעל חובות בסכום העולה על חמישה מיליון שקלים להיות מועמד לראשות עירייה. "זה מכשול בפני עיוור"

בעקבות מעצר ראש עיריית בת-ים הבוקר (שני) הגישה חברת הכנסת רונית תירוש הצעת חוק חדשה על פיה תאסר על בחירת ראש עיר שיש לו או לחברה בבעלותו חוב של מעל חמישה מיליון שקלים. לדברי תירוש, "תפקיד של ראש עיר הינו תפקיד שהבחירה אליו הינה ישירה והכוח בו הוא עצום - החל ממינויים וכלה במכרזים וטובות הנאה ללא גבול. אין ספק שראוי כי כל אדם יוכל להציג את מועמדותו לבחירה, אך מצד שני חובה עלינו לא לאפשר מצב שבו אדם עם חובות עצומים יוכל להיבחר לראשות עירייה כאשר אנו יודעים שיקשה עליו לנהל את העירייה במנותק ממצבו הפיננסי האישי.

"לפיכך הצעת החוק באה להוות 'בפני עיוור לא תיתן מכשול', ותוכל ללא ספק להפחית את המניעים לשחיתות ברשויות המקומיות עליהן אנו מתבשרים השכם וערב", אמרה תירוש. הצעת החוק הזו הועלתה כמה שעות לאחר שהתפרסם הבוקר כי שוטרים פשטו בחמש לפנות בוקר על ביתו של לחיאני ובכירי עירייה נוספים כשהם מצוידים בצווי חיפוש. על פי החשד, במשך תקופה ארוכה ביצע לחיאני עבירות מתחום טוהר המידות, וכן עבירות תכנון ובניה ומרמה. בחקירה הסמויה עלה החשד כי לחיאני השתמש בעירייה ובוועדה המקומית לתכנון ובנייה לצורך השגת רווח כספי לו ולבני משפחתו. כמו כן למשטרה נודע כי לחיאני היה בחובות כבדים שהצטמצמו בשנים האחרונות במהלך כהונתו בתפקיד ראש העירייה.

במקביל פשטו השוטרים גם על משרדי עיריית בת ים. ממשרדי העירייה נלקחו מסמכים שונים ומחשבים. בעקבות פשיטת המשטרה נאסרה כניסה של עובדים לעירייה וכתוצאה מכך לא ניתן לקבל שירותים בעירייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully