וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הזמן בשל לחידוש התהליך המדיני"

28.12.2009 / 12:36

רה"מ קרא לרשות הפלסטינית לחזור לשולחן המו"מ. "אני מקווה שבשבועות הקרובים נצליח לקדם את תהליך השלום. הגיעה העת לחידוש התהליך המדיני, נגמר זמן התירוצים והגיע זמן המעשים". ארה"ב מכינה מכתבי ערבויות שיהוו בסיס לחידוש שיחות השלום

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (שני) לסוגיית המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית במהלך נאום שנשא בפני שגרירי ישראל במשרד החוץ בירושלים. נתניהו אמר כי "אני מקווה שבשבועות הקרובים נצליח לקדם את תהליך השלום, כי התירוצים בצד הפלסטיני הולכים ונעלמים. הזמן בשל לחידוש התהליך המדיני".

רה"מ הוסיף כי "מחר אני מתכוון להיוועץ בנשיא מצרים חוסני מובארק לגבי הדרכים לקידום התהליך. אם יש רצון טוב של הכוחות המובילים לשלום במזרח התיכון – ישראל ומצרים, ואני מקווה שגם הרשות הפלסטינית וכמובן ארה"ב ואירופה – אז אני מקווה שהגיעה העת לחידוש התהליך המדיני. נגמר זמן התירוצים והגיע זמן המעשים".

בתוך כך מפרסמת סוכנות הידיעות הצרפתית כי ארצות הברית מגבשת שני מכתבי ערבויות לישראל ולפלסטינים שיהוו בסיס לחידוש שיחות השלום בין הצדדים, כך מסרו היום דיפלומטים ערבים ומערביים. ג'ורג' מיטשל, שליחו המיוחד של הנשיא האמריקאי ברק אובמה, יגיש את טיוטת המכתבים במהלך ביקורו הבא במזרח התיכון.

מכתבי ערבויות

על פי סוכנות הידיעות הצרפתית, ארצות הברית מקיימת בימים אלה מגעים עם הפלסטינים ומצרים בנוגע למכתבי הערבות. ממשל אובמה מקווה ששני המכתבים יאפשרו את חידוש שיחות השלום, שהופסקו לפני כשנה, כך אמר דיפלומט מערבי.

גם שר הביטחון אהוד ברק התייחס הבוקר לנושא המשא ומתן ואמר כי "האלטרנטיבה למשא ומתן היא מבוי סתום שיוביל לאלימות ותגרום לעלייה בכוחו של חמאס". במהלך דיון שהתקיים בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, הדגיש ברק כי "אנו נמצאים היום ביתרון ובעמדת כוח, שמאפשרת לנו להיכנס להסדר שיוביל למציאות של שתי מדינות שחיות זו לצד זו".

בעניין הפלסטיני הוסיף ברק כי "המשך שליטתנו במיליוני פלסטינים יוביל בהכרח או למציאות של מדינה לא יהודית או למציאות של מדינה לא דמוקרטית שתהיה מדינת אפרטהייד. שתי האפשרויות האלה הן לא החזון הציוני וזה עומד במוקד החשיבה של הממשלה".

ברק התייחס גם לראיון שהתפרסם עם אבו מאזן, שבו אמר יו"ר הרשות הפלסטינית כי אם יושג הסכם בכל סוגיות הליבה המרכזיות, העם הפסלטיני יראה בכך את קץ הסכסוך ואת סוף התביעות ההדדיות. לדברי ברק, "אני לא זוכר ששמעתי דבר כזה בעבר. לא חושב שאנו מסכימים איתו על כל הדברים, חשוב שאבו מאזן אמר את זה, זה מוציא את הפחד מכניסה למשא ומתן מחלק מהציבור ומחלק מהנוגעים בדבר. במורכבות הקיימת ברשות הפלסטינית, נמצאה הדרך שאבו מאזן יישאר בתפקיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully