וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההוזלה במחירי עמלות הבנקים תימשך"

צבי זרחיה

28.12.2009 / 14:20

כך אמר היום המפקח על הבנקים רוני חזקיהו, והוסיף כי "התחרות בין הבנקים גוברת, הלקוחות בוחרים בערוצים יעילים יותר ומחיר שירותי הבנקים נמוך מהממוצע העולמי"

"נמשכת הוזלה הדרגתית במחירים של העמלות הנפוצות. למרות עליית המדד, לא הועלו תעריפי העמלות. התחרות גוברת בין הבנקים. הצרכנות נהיית נבונה יותר - הלקוחות בוחרים בערוצים יעילים יותר ומחירי שירותי הבנקים נמוך מהממוצע העולמי" - כך אמר היום המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, בוועדת הכלכלה של הכנסת.

"ההוצאה השנתית ביורו על שירותים נפוצים, מצביעה על הוצאה נמוכה בישראל. כך, בישראל מוציאים כ-56 אירו בשנה עבור "פרופיל צריכה", בצפון אמריקה כ-73 יורו ובאיחוד האירופי כ-60 יורו.

חזקיהו הביע התנגדות להצעת החוק לביטול עמלות העו"ש בבנקים שהועלתה על ידי קבוצת ח"כים בראשות ח"כ דני דנון (ליכוד). חזקיהו אמר כי "אנו פועלים לשקיפות וליצירת תחרות במערכת הבנקאות. כל חקיקה שתכתיב לבנקים מה כן ומה לא (לגבות מהציבור) היא בעייתית. בכל העולם אין מהלך שבו מתערבים, אם נלך לכיוון הזה יתבצע (על ידי הבנקים) פיצוי כזה או אחר (מהלקוחות)".

חזקיהו הוסיף כי "הצלחת הרפורמה בעמלות הבנקים - משמעותה אינה הגדלת אחוז המעבר בין הבנקים. כיום עוברים בין הבנקים 6%-8%. לפני הרפורמה עברו בין 3%-5%. הרפורמה באה להראות ללקוחות כמה הם משלמים ולנסות ולהוזיל את השירותים ולא להעביר אותם בנק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully