וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובות אפריקה לבנקים יידחו בעד חמש שנים

מירב ארלוזורוב

28.12.2009 / 11:55

על פי הסיכום אליו הגיעה החברה עם הבנקים, האחרונים יוותרו על פירעון מיידי של החובות כלפיהם - וזאת כדי להקל עליה, ולא לסכן את הסדר החובות של החברה עם בעלי איגרות החוב

אפריקה ישראל הגיעה לסיכום עם הבנקים בנוגע לחובות החברה. על פי הסיכום, הבנקים יוותרו על פירעון מיידי של החובות כלפיהם - וזאת כדי להקל על אפריקה, ולא לסכן את הסדר החובות של החברה עם בעלי איגרות החוב. ההסדר בין אפריקה ובין הבנקים מותנה באישור בעלי איגרות החוב. יצויין כי לאור הויתור של הבנקים ההערכה כי בעלי אגרות החוב יאשרו את ההסדר.

לאפריקה ישראל חובות בסכום של 680 מיליון שקל לבנקים. 430 מיליון שקל מתוכם הם חובות שוטפים מסוג און קול, ו-250 מיליון הם מסגרות אשראי מסוג של ערבויות פיננסיות וערבויות ביצוע. עם כניסתה של אפריקה להסדר, בסוף אוגוסט, הועמדו החובות הללו בחריגה - כך שבפועל הבנקים יכלו לתבוע את פרעונם המידי.

כמו כן, הבנקים יכלו לטעון כי מדובר בחובות קצרים מאד, ועל כן צריכים לחול על החובות הללו כללי הסדר החובות שנקבע עם בעלי אגרות החוב של אפריקה - אגרות החוב הקצרות קיבלו מחצית מחובן מידית במזומן. לאור מצוקת המזומנים בה מצויה אפריקה דרישה כזו עלולה הייתה למוטט את הסדר החובות העדין עם בעלי אגרות החוב.

לפיכך, הבנקים בחרו ללכת לקראת אפריקה. בסיכום בינם ובין החברה נקבע כי פרעון האון קולים ידחה בשנתיים. בתום השנתיים, יחלו האון קולים להיפרע: הם יפרעו במשך שלוש שנים, בתשלומי קרן שנתיים שווים. במהלך חמש השנים של דחית פרעון האון קולים הם יהפכו להלוואה מסחרית רגילה, אשר תישא בריבית צמודה של 4.5%, או ריבית משתנה של פריים+2%.

הביטחונות שיקבלו הבנקים לידם, בעבור דחיית פירעון האון קולים, יהיו זהים לאלו שקיבלו בעלי אגרות החוב מהחברה. בנוגע למסגרות האשראי - הן תישארנה בתוקפן לתקופה של עד חמש שנים. מסגרות שהחברה תבחר שלא לנצל, היא תשלם עבורן עמלת הקצאה שנתית של 0.8%. גם במקרה זה, הבנקים לא מקבלים כל בטחונות לידם. הבנקים ויתרו על ריבית חריגה שנצברה על ההלוואות, מאוגוסט ועד היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully