וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "אירן תוכל לפתח נשק גרעיני ב-2011"

פנחס וולף

28.12.2009 / 12:50

שר הביטחון אמר בוועדת חוץ וביטחון כי פרויקט הגרעין האירני חסין לתקיפה רגילה. בנימין נתניהו: "האתגר החשוב שעומד בפני ישראל הוא נסיונה של אירן להתחמש בנשק גרעיני"

שר הביטחון אהוד ברק התייחס הבוקר (שני) לנושא הגרעין האירני ואמר כי "כשמדינה צוברת מספיק חומר בקיע, ויש לה פוטנציאל להעשיר לרמה גבוהה, הדרך אל מתקן נשק גרעיני פתוחה. אני מאמין שבראשית 2010 אירן תהיה בתחום יכולת הסף ואז, בהתאם לרצונה, היא תוכל לפתח נשק גרעיני בתוך שנה".

ברק הוסיף כי "פרויקט ההעשרה נמשך וכן ניסוי הניוטרונים. האתר החדש ליד קום, נועד להעשרה. מה שנחשף עכשיו על ידי האירנים נבנה לאורך שנים והוא נמצא בבונקרים שחסינים להתקפה רגילה. ההונאה שהיתה סביב האתר יחד עם הניסויים הניוטרוניים לא יכול לשמש לשום מטרה חוץ מזה. לא נוח לראות את התגובה של העולם החופשי לפעולות שם, לרמיסת האזרחים על ידי השלטון. העולם החופשי לא פועל מספיק".

אהוד ברק בועדת חוץ וביטחון. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"העולם החופשי לא פועל מספיק". ברק בוועדת חוץ וביטחון/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס גם הוא לנושא האירני בנאום שנשא מול שגרירים ישראלים במשרד החוץ בירושלים. נתניהו אמר כי "האתגר החשוב ביותר שעומד בפני ישראל הוא נסיונה של אירן להתחמש בנשק גרעיני. שר החוץ ליברמן ואני מתריעים על כך שנים רבות. כיום מתגבשת גם בקהיליה הבינלאומית הכרה בכך שאירן מסכנת את שלום העולם. אני חושב שהמערכת הבינלאומית מתקרבת להכרעה. יש אינטרס עולמי לעצור את תכנית הגרעין האירנית. בעניין הזה יש לנו שותפים רבים באירופה, בארה"ב ובמדינות נוספות. לכן", הוסיף נתניהו, "הדבר הראשון שאתם נדרשים לעשות כשגרירי ישראל בעולם זה לטפח את הברית העולמית המתגבשת נגד הסכנה האירנית הממשמשת ובאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully