וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם פולארד ישוחרר במסגרת עסקת שליט?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.12.2009 / 9:27

עיתון מצרי מדווח כי המתווך הגרמני נפגש עם שגריר ארה"ב בישראל והעביר בקשה לשחרור ג'ונתן פולארד במסגרת העסקה. "ישראל הסכימה לשחרר את מרוואן ברגותי ואחמד סעדאת"

האם המרגל הישראלי הכלוא בארצות הברית ג'ונתן פולארד ישוחרר מהכלא במסגרת עסקת שליט? מקורות, המוגדרים מהימנים, מסרו לעיתון המצרי "אל-מסריון כי המתווך הגרמני קיים מספר פגישות עם שגריר ארה"ב בישראל. המתווך הגרמני העביר לשגריר בקשה ישראלית לשכנע את הנשיא ברק אובמה לשחרר את ג'ונתן פולארד, הכלוא בארה"ב באשמת ריגול לטובת ישראל, במסגרת עסקת שליט.

עוד דווח כי "המתווך הגרמני במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט בין ישראל לחמאס קיבל את הסכמתה של ממשלת ישראל לשחרר את שבעת הבכירים שעד כה סירבה לשחרר". על פי העיתון, מבין שבעת האסירים שישראל מוכנה לשחרר: בכיר פתח מרוואן ברגותי, מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת ובכירי הזרוע הצבאית של חמאס עבדאללה ברגותי וחסן סלאמה.

על פי העיתון, בנוסף למאמצים של המתווך הגרמני להשלים את עסקת שליט, גם הצרפתים פועלים לשכנע את הצדדים להתגבר על המכשולים העומדים בפניהם. לטענת העיתון, בנוסף למתווך הגרמני פועל מאחורי הקלעים גם מתווך צרפתי בשיתוף פעולה עם מצרים. השניים "מנסים להתגבר על המכשולים בין הצדדים ולשכנע את חמאס לוותר על מספר דרישות שלו".

היום צפויה משלחת חמאס בראשות בכיר הארגון ברצועה ד"ר מחמוד א-זהאר להיפגש עם מספר בכירים מצרים בקהיר ולדון עימם בתשובה הישראלית למתווה עסקת שליט. לאחר מכן צפויה המשלחת לטוס לדמשק, שם תיפגש עם הנהגת הארגון ותדון עימה בתשובת ישראל. לאחר שתשוב מדמשק, המשלחת תעבור בקהיר ותמסור את תשובת הארגון למתווה העסקה המתגבש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully