וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על לבני לשלם מחיר משגיה

דן מרגלית

28.12.2009 / 7:27

נכון שהמהלך לשאוב שבעה ח"כים מקדימה לקואליציה לא עלה יפה בסיבוב הראשון; ונכון שהיוזמה של בנימין נתניהו, הנעזרת באהוד ברק ובישראל כץ, היא נפסדת ומגונה, כפי שכבר נכתב כאן; אבל היא נוהג מקובל בפוליטיקה הישראלית, וקדימה, אשר חמסה את רוב הליכוד וגייסה מועמדים לרשימתה לכנסת ב?2006 במחירים מבישים, היא האחרונה אשר רשאית לקבול על כך.

ראוי לשאול את אהוד אולמרט כמה התחייבויות מפי אריאל שרון מצא בבואו להרכיב את רשימת קדימה לכנסת הקודמת. שמעון פרס, רונית תירוש ושאול מופז הם רק חלק קטן מן הרשימה הארוכה של מקבלי ההבטחות. הלל הזקן ראה פעם גולגולת של רוצח צפה בנהר והעיר בארמית כי את אשר עשית - עשו לך. כך גם קדימה. את אשר עשתה - עושים לה.

אשר על כן מתחיל עתה סיבוב שני. ציפי לבני לא תוכל לקבל את ההצעה להצטרף בתנאים, שהם טובים למדינה, אבל מאששים את טענתו של מופז כי נכשלה בכל סיבובי המו"מ שנוהל על ידה. אך היא גם לא תוכל לדחות במחי יד את הלחץ להצטרף לממשלה. ח"כ עתניאל שנלר, שעשה דרך ארוכה מהתחייה לקדימה וחש כי אם לא ייפתח עתה מו"מ עם אבו מאזן, עתידה של ישראל כמדינה יהודית מוטל בספק, לא יניח לה להישאר באופוזיציה.

לבני היא נציגת ציבור ראויה

בשבוע שעבר לא נמצאו שבעה ח"כים בקדימה שיפרשו מסיעתם. אך הברירה הקשה שהציג נתניהו בפני לבני מתניעה מחדש את יוזמת השבעה לפרוש ולהקים סיעה עצמאית במסגרת הקואליציה, או אפילו לחבור לליכוד.

יש בכך אופורטוניזם, אבל לא רק, ובוודאי לא כל השבעה. שנלר, למשל, כבר הודיע כי אם יצטרף לממשלה כדי לקדם את המו"מ עם הפלסטינים לא יבקש לעצמו כל תפקיד.

לבני היא נציגת ציבור ראויה. כבר נאמר עליה, וגם על כך ניתן לחזור, כי היא נקיית כפיים ותורמת חשובה לדיונים בצמרת השלטונית. אבל היא אינה יכולה ליהנות מן המחמאות בלי להסכים ולשאת באחריות בנסיבות שהן פחות מהגשמת שאיפותיה האישיות במלואן. היא חייבת לשלם את מחיר משגיה, שהאחרון בהם היה סירובה להצטרף לממשלת נתניהו בטרם הוקמה. יותר מכך, על קדימה לשלם מחיר בגין מנהיגיה שניפקו שיאים של ציניות ועבריינות פלילית לפוליטיקה הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully