וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופא הורשע שלקח שוחד ממטופלים חולי סרטן

גלעד גרוסמן

28.12.2009 / 11:07

ד"ר אריה פיגר, לשעבר סגן מנהל המחלקה האונקולגית באיכילוב, הורשע בעושק, קבלת דבר במרמה וקבלת שוחד ממטופליו, חולי סרטן, תמורת הכללתם בטיפולים ניסיוניים

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע היום (שני) את סגן מנהל המחלקה האונקולוגית לשעבר בבית החולים איכילוב, ד"ר אריה פיגר, בחמש עבירות שוחד שלקח מחולי סרטן עבור טיפול, חמש עבירות עושק ועבירה אחת של הפרת אמונים. השופטת רחל גרינברג דחתה את גרסתו של פיגר שטען כי לא זכר את האירועים המוזכרים בכתב האישום, אך סיפר כי באופן כללי ניסה לספק את הטיפול הטוב ביותר עבור חוליו.

ד"ר פיגר אמר לאחר הדיון כי הוא רוצה להודות לכל האנשים שליוו אותו לאורך המשפט. "אני רוצה להודות לכל האנשים שמכירים אותי באופן שונה ממה שהוצג בבית המשפט ואני רוצה להודות לחולים שליוו אותי". פרקליטו של פיגר, עו"ד נבות תל צור, אמר כי ילמד את החומר ויחליט האם להגיש ערעור.

פיגר, בן 61 מגבעתיים, הורשע כי תמורת השוחד שקיבל העביר את החולים לתוכנית טיפול ניסיונית. לפי כתב האישום שהוגש לפני שנה וחצי פיגר לקח שוחד במשך כשבע שנים מחולי סרטן כדי להכניס אותם לרשימה של משתתפים בניסוי לטיפול במחלה. בנוסף, הוא הפנה חולים בהם טיפל בבית החולים איכילוב למרפאתו הפרטית, לאחר שאמר להם שיוכל לקבוע להם תור בבית החולים רק כעבור שלושה חודשים.

כתב האישום כלל ארבעה מקרים שבהם לקח פיגר שוחד ממטופליו, בסכומים שנעו בין כמה מאות שקלים ל-20 אלף שקל. באחד המקרים שתואר בכתב האישום, נטען שפיגר אמר לבנה של חולת סרטן הלבלב, שתמורת 850 שקלים הוא יכניס את אמו לניסוי שמתבצע במסגרת מחקר קליני אותו ניהל על מחלת סרטן הלבלב.

במהלך הניסוי שילמו בני משפחתה לפיגר סכומים של מאות שקלים עבור טיפולים ועבור ביקורים במרפאתו הפרטית. במקרה אחד אף שילמו אלף שקל בעבור טיפול מיוחד שיאפשר לה לטוס לחתונת בנה בחו"ל. בסך הכל שילמו בני המשפחה לפיגר כ–20 אלף שקל.

במקרה אחר דרש פיגר 24 אלף שקל מחולה בסרטן המעי הגס כדי לצרפו לקבוצת ניסוי שבה יוכל לקבל בחינם תרופה שאינה כלולה בסל הבריאות, אולם החולה דחה את הבקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully