וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה לאו"ם: העמידו לדין את מנהיגי ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.12.2009 / 20:06

ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, נשא נאום מיוחד לרגל יום השנה לתחילת מבצע עופרת יצוקה וקרא לקהילה הבינלאומית לא לוותר למנהיגי ישראל על "פשעיהם"

ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, קרא היום (ראשון) למזכ"ל האו"ם באן קי מון ולקהילה הבינלאומית לא לוותר למנהיגיה של ישראל ולהעמידם לדין בגין פשעי מלחמה על מעשיהם במבצע "עופרת יצוקה". בנאום שנשא לרגל יום השנה לעופרת יצוקה הוא קרא עוד לנשיא מצרים חוסני מובארק להפסיק את בנייתה של גדר הפלדה המונעת הברחות נשק לרצועת עזה ומארה"ב ביקש לעמוד לצד "הזכויות הפלסטיניות" ולהכיר בהן. הניה קרא גם לפיוס בין כל הפלגים הפלסטינים ואמר כי לפלסטינים "אין דרך אחרת מלבד דרך הפיוס והשותפות המדינית".

הניה אמר בנאומו כי "במשך 22 ימים לפני שנה בוצעו ברצועת עזה הפשעים הנוראים שיש. אולם עזה נותרה עומדת איתן והצליחה להיאבק במתקפה ולגרום למיליונים ברחבי העולם לדרוש מישראל לפתוח את המעברים ולהסיר את המצור. מה שאירע ברצועה לא היה טרגדיה אלא קרב גבורה של העם הפלסטיני שניסה להחזיר לעצמו את זכויותיו".

הניה אמר עוד כי העם הפלסטיני לא ינוח "עד שאחרון המתנחלים ייצא מהאדמות הפלסטיניות, ועד שנשחרר את האדמות, את המקומות הקדושים ואת האסירים מבתי הכלא בישראל". הוא אמר כי עסקת שליט תוביל לתקווה ולשמחה לאומית. "אנחנו מצפים לתוצאות טובות בעסקה", אמר.

דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, אמר היום לרגל ציון יום השנה למבצע 'עופרת יצוקה' כי "שנה לאחר המלחמה, הזרוע הצבאית של חמאס חזקה יותר ונמצאת בכוננות גבוהה יותר". הוא הבהיר כי הכוננות של חמאס "לא תוסר לעולם" כל עוד ישראל מתכננת לחדש את מתקפותיה על רצועת עזה. "המלחמה האחרונה היתה ברברית, במהלכה ניסתה ישראל לפגוע בנו, אולם היא נכשלה כישלון חרוץ", הוסיף.

דובר משרד הפנים בממשלת חמאס, איהאב רסין, מסר כי הפעילויות בעזה לציון שנה למבצע "עופרת יצוקה" יארכו 22 יום – כמספר הימים שארך מבצע צה"ל ברצועה – וכי הן צפויות לכלול "הפתעות רבות". האירוע הראשון נפתח בשעה 11:20 בבוקר – בשעה שבה ישראל פתחה לפני שנה את מתקפתה על הרצועה. האירוע הראשון נערך במפקדת המשטרה בעיר עזה, שם נחת הטיל הישראלי הראשון. המשתתפים קיימו טקס קצר והדליקו נר זיכרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully