וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוויזה לארה"ב מתייקרת בעוד 250%

חיים ביאור

27.12.2009 / 19:15

הדוד סם דורש שנשלם: הממשל בוושינגטון החליט להעלות את מחיריהן של כמעט כל סוגי האשרות. הוויזה לאנשי עסקים תעלה מהשנה הבאה 450 דולר במקום 131 דולרים כיום

ארה"ב תייקר ב-2010 כמעט את כל סוגי אשרות הכניסה והעבודה שהיא מנפיקה - כך עולה מאתר האינטרנט של משרד החוץ. האשרה שתתייקר בשיעור החד ביותר, פי 2.5, תהיה זו המונפקת למטרות מסחר המכונה "ויזת סוחרים" (treaty trader) ותעלה 450 דולר לעומת 131 דולר כיום, אומר עו"ד פרי נובוטני, מומחה לדיני הגירה של ארה"ב. לאשרה זו זקוקים מי שמקיימים עם ארה"ב סחר משמעותי ומבקשים בשל כך אשרת עבודה.

פסל החירות. AP, AP
החלום האמריקאי מתרחק?/AP, AP

ייקור חד יחול גם באשרה המונפקת למי שמבקש להיכנס לארה"ב למטרות נישואים, המכונה "ויזה לארוסין". אשרה זו, שעלותה עד כה היתה 131 דולר, תתייקר ל-350 דולר.

אשרת העבודה המונפקת לעובדים הנשלחים לארה"ב מטעם ארגוניהם (רילוקיישן) וכן לעובדים בעלי כישורים יוצאי דופן וספורטאים תתייקר ל-150 דולר, לעומת 131 דולר. האשרה הנפוצה ביותר, המונפקת למטרות תיירות וכן לסטודנטים תתייקר ב-9 דולרים בלבד, ל-140 דולר לעומת 131 דולר כיום.

לפני פחות משנה העלות של אשרת הכניסה לארה"ב היתה 100 דולר בלבד. ב-1 בפברואר השנה האשרה התייקרה ל-131 דולר, בנימוק שעלות ההנפקה של האשרה גדלה בשל בדיקות של טביעות אצבע של המועמדים לקבלת האשרה. גם הפעם, הנימוק לייקור הצפוי של האשרות הוא הצורך לכסות את הוצאות הנפקתן.

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, הביע חוסר שביעות רצון מהחלטת ארה"ב לייקר את האשרות לעוסקים סחר עמה. "המהלך מנוגד למדיניות של פתיחות, של מגע כלכלי חופשי ושל עידוד אנשים ליצור קשרים עסקיים עם ארה"ב. במיוחד חמור הדבר כאשר זה נוגע למדינה עמה יש לישראל סחר הדדי מפותח", אמר. לין הביע תקווה שייקור האשרות לא יביא לתגובות נגד שיפגעו ביחסי הסחר עם ארה"ב.

לדברי עו"ד נובוטני, בשבוע שעבר תמה התקופה שבה ניתן היה להגיש בקשה לאשרת עבודה בארה"ב מסוג h2b ל-2010. מדובר במכסה של 65 אלף אשרות עבודה מסוג זה, שהתמלאה ב-23 בדצמבר האחרון.

עתה ניתן להגיש בקשות לאשרה זו ל-2011 החל באפריל 2010. בשנים האחרונות המכסה התמלאה בתוך פחות משבוע ימים מאז המועד ההתחלתי להגשתה (1 באפריל), אך ב-2009, ככל הנראה עקב המשבר העולמי, המכסה התמלאה רק כעבור כשמונה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully