וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עבריינים בצפון מאיימים על עשרות שוטרים"

קובי מנדל

27.12.2009 / 18:28

מפקד המחוז הצפוני במשטרה, ניצב שמעון קורן, סיפר כי עבריינים וכנופיות מאיימים על 51 שוטרים במחוז ועל 19 ראשי רשויות מקומיות. "ישנם אלפי כלי נשק לא חוקיים בצפון"

"בתחומי מחוז הצפון ישנם כיום 51 שוטרים שמאוימים בידי עבריינים וכנופיות וכן 19 ראשי רשויות מקומיות מאוימים. מדובר באיומים מילוליים או בניסיונות לפגוע בשוטרים. כלי רכבם של חלק מהשוטרים אף הועלה באש. אנחנו מטפלים באלימות הזו באמצעות יכולת האכיפה שלנו, ההרתעה, ולא מוותרים על שום מקרה שבו מופעלת אלימות כלפי שוטר או איום כלפיו". כך אמר לוואלה! חדשות שמעון קורן מפקד המחוז הצפוני במשטרה, שציין כי גם "השוטרים הנוקמים" מנהריה זוכים היום לאבטחה מצד המשטרה.

קורן סיפר עוד כי "במחוז הצפוני ישנם אלפי כלי נשק בלתי חוקיים. בתחומי מרחב הגליל מצויים כ-22 אלף כלי נשק חוקיים, אך על כל כלי נשק חוקי יש כלי נשק לא חוקי". קורן ציין כי "השימוש בכלי הנשק ואמצעי הלחימה נועד לפתור סכסוכים ומשמש לצורך איומים אבל יש לנו גם הישגים בלתי מבוטלים. בתחומי המחוז נמצאו מאות כלי נשק בלתי חוקיים וכן מאות אמצעי לחימה. יחידת מג"ב צפון פועלת מידי יום בחיפושים בבתים כדי לתפוס כלי נשק, אך התופעה הינה תופעה מדאיגה".

מפקד המחוז גילה כי בבחירות האחרונות בכפר דיר אל-אסד שליד כרמיאל התגלה טיל לאו שכוון לעבר הקהל שחגג את ניצחונו של ראש המועצה. "הימצאות כלי נשק בלתי חוקיים משפיעה על עבירות האלימות בעיקר במגזר הערבי, אבל לא רק בו".

מפקד המחוז הוסיף כי בימים אלה החלה לפעול יחידה חדשה לסיכול הברחות סמים, הפעם מירדן, ששמה יג"י, יחידת גבול ירדן. לדבריו, לאור פעילות המשטרה בגבולות סוריה ולבנון יחד עם הצבא הועברו ההברחות לירדן בשל הקלות היחסית לבצען. באחרונה גם נתפסו סמים מסוג הרואין ואקסטזי שהושלכו ממעל לגדר. היחידה מונה כיום 15 שוטרים ובעתיד תמנה כ-30 שוטרים ותתמקד בפעילות נגד סוחרי סמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully