וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא יהיה תיווך טורקי כל עוד אני שר החוץ"

פנחס וולף

27.12.2009 / 18:12

בנאומו בפני שגרירי ישראל תקף שר החוץ אביגדור ליברמן את טורקיה ואמר כי לא יסכים לתיווך טורקי בין ישראל לסוריה "היו דברים לא ראויים שנאמרו על ידי ראש הממשלה הטורקי"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

שר החוץ אביגדור ליברמן נאם הערב (ראשון) בכנס שגרירי ישראל בעולם במשרד החוץ בירושלים ואמר כי אין הוא מוכן לתיווך טורקי בין ישראל לסוריה. ליברמן אף תקף את שר התמ"ת בנימין בן אליעזר על כך שהוא נפגש עם נציגי טורקיה, וטען כי לא יהיה מוכן לדיפלומטיה סודית.

לדבריו, "מעכשיו אין דיפלומטיה סודית. אנו לא פסולי חיתון ומי שרוצה, שיפגוש אותנו על השולחן. מי שרוצה להיות חבר, אז בצורה גלויה. אני מתכוון גם לטורקיה. ליברמן הוסיף כי "אנו לא מחפשים לריב עם אף אחד אבל היו דברים לא ראויים שנאמרו על ידי ראש הממשלה הטורקי. אם מישהו חושב שיהיו פגישות בדרגים הכי גבוהים ואז הכול יהיה בסדר, שישכח מזה". ליברמן אמר כי "כל עוד אני שר חוץ וכל עוד "ישראל ביתנו" חברה בכירה בקואליציה, לא יהיה תיווך טורקי בינינו ובין סוריה אלא אך ורק מפגש ישיר, פעם בירושלים ופעם בדמשק. זה שגורמים בשוליים של הממשלה מציעים וחוזרים שיש מקום לתיווך טורקי, שישכחו מזה, שיתרכזו בתחום משרדם".

"לא יהיה הסכם בעשורים הקרובים"

בהתייחסו למשא ומתן עם הפלסטיניים אמר ליברמן כי, "לא הכל תלוי בנו בכל הקשור למו"מ עם הפלסטינים. מההתרשמות שלי בעולם מחכים לוויתור מצידנו ואז שואלים מה הוויתור הבא שאתם עושים". ליברמן טען כי גם אם ישראל תחזור לגבולות 1967 ותחלק את ירושלים שום דבר לא ישתנה. "נהיה בדיוק באותו המצב. הוכחנו יותר מכל מדינה שאנו מוכנים לוויתורים כואבים. מה לא עשינו? הבאנו חבורת מחבלים מתוניסיה, נתנו נשק ושלטון, ויתרנו על גוש קטיף. הרשות הפלסטינית אינה מוכנה לחתום על הסכם שלום, לא משנה מה נציע, תמיד יימצא תירוץ למה לא לחתום על הסכם לסוף הסכסוך". ליברמן אמר כי ישראל מכוונת להסדר ביניים ארוך טווח. "אני לא יודע כמה זמן זה ייקח, עשור או שני עשורים, בטוח לא שנה או שנתיים. אין ספק שאנו רוצים להגיע לסוף הסכסוך אבל זה לא יקרה לא בעשור הקרוב ולא בעשור הבא", אמר ליברמן.

"היוזמות הכי חריפות נגדנו הם בפורומים בין לאומיים משחקנים שיש להם איתנו יחסים ושיתוף פעולה. אבל בתחום הפוליטי הם מנסים לייצר דה לגיטימציה נגד מדינת ישראל", אמר ליברמן. לדבריו, הדבר נכון גם לגבי הרשות הפלסטינית המבקשת כל העת הקלות ובאותו הזמן חותרים נגד ישראל בכל פורום בין לאומי. "אנחנו חייבים לרדת משיגעון הגדלות ולחשוב שכולם מסתכלים עלינו. יש דברים יותר משמעותיים בעולם. העולם מתמודד עם המון אתגרים ולא דווקא הסכסוך הישראלי פלסטיני חייב להיות במרכז העולם", אמר ליברמן.

בהתייחסו לבעיה האירנית אמר ליברמן כי "לאף אחד אין ספק שהקיום של חמאס, חיזבאללה והג'יהאד אפשרי בלי הגיבוי של אירן. אירן היא החוליה המרכזית בציר הרשע ופה האתגר האמיתי של העולם. אירן היא ספונסר מרכזי של הטרור, אירן שוללת את ערכי העולם החופשי. מעניין מה תהיה התנהלות המעצמות בנושא. אנו עוקבים אחרי המהומות באירן ומחכים לכניסת צרפת לראשות מועצת הביטחון של האו"ם ומצפים לראות מה יהיה המסר המרכזי של העולם החופשי בשנת 2010 להתמודדות עם האתגרים הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully