וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב עוד שואלים: איך עלה המחבל למטוס?

השרה האמריקאית לביטחון פנים אמרה, כי הראיות שנאספו מצביעות על כך שהניסיון לפוצץ את המטוס אינו קשור למתקפה נרחבת. נבדק החשד כי ישנו קשר בין המחבל לאל קאעדה

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: עידן גוראל)

רשימת בידוק קשוחה יותר

בידי ארצות הברית אין מידע על כך שניסיון הפיגוע במטוס הנוסעים ביום שישי בלילה היה חלק ממזימה נרחבת יותר, כך אמרה היום (ראשון) השרה לביטחון פנים בארצות הברית, ג'נט נפוליטנו, שציינה כי במקביל נבדק חשד שארגון אל קאעדה היה מעורב בתקרית.

בראיון לרשת CNN אמרה נפוליטנו כי החקירה לא העלתה עד כה ראיות לכך שהאירוע קשור למתקפת טרור גדולה. "כעת אין לנו אינדיקציה לכך שזה היה חלק ממשהו גדול יותר. אבל ברור שהחקירה נמשכת", אמרה השרה שהוסיפה כי מוקדם מדי לקבוע האם ארגון אל קאעדה אכן מעורב בניסיון הפיגוע. "זה נתון לחקירה, וזה יהיה בלתי הולם שאגיב על כך", אמרה. "לכן צריך לתת ל-FBI ולמערכת הצדק הפלילית לעשות את עבודתם".

לדברי נפוליטנו, זה לא יהיה מוצדק לומר שמערך הבידוק בנמל התעופה סחיפהול לא פעל כשורה, כאשר לא זיהה את חומרי הנפץ שנשא המחבל הניגרי, פארוק עבדול מוטלב. "כבר ביצענו יותר שיקוף ומה שאנחנו מכנים אמצעים מקלים בשדה התעופה", הבהירה נפוליטנו.

במהלך הלילה דווח בארצות הברית כי שמו של עבדול מוטלב הופיע ברשימת החשודים בטרור של המודיעין האמריקאי, אך לא נצבר עליו מספיק מידע בכדי לכלול אותו ברשימה שאוסרת על עלייתו למטוס. כמו כן, התברר כי עבדול מוטלב לא הופיע ברשימת ה"טעונים בדיקה", ועל כן הוא לא נדרש לעבור בדיקה ביטחונית נוספת לפני שעלה על הטיסה.

בהתייחסה לשאלה מדוע לא הוגבר הפיקוח על עבדול מוטלב למרות החשדות נגדו, טענה נפוליטנו כי לא היה מידע "מדויק" או "אמין" שאילץ את העברתו של הניגרי בן ה-23 לרשימת בידוק קשוחה יותר.

דובר הבית הלבן, רוברט גיבס, ציין כי הממשל בוחן כעת "כיצד אנחנו יכולים לשפר את הליכי רשימת המעקב, כדי להבטיח שלא יהיה מכשול בזרימת המידע שנאסף בדרך לדרגי הביטחון הגבוהים ביותר בממשל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully