וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה השרים מגנים על מצנחי הזהב של הבכירים?

צבי זרחיה

27.12.2009 / 16:40

לפעמים, החגיגה נמשכת: הממשלה דחתה הצעת חוק להגבלת פיצויי הפרישה ("מצנחי זהב") בחברות הציבוריות. ח"כ פינס: "התופעה היא 'פגע רע' בכלכלה - יש להפסיק לאלתר את ההשתוללות חסרת הרגישות"

ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה בצהריים להתנגד להצעת החוק להגבלת פיצויי הפרישה בחברות הציבוריות - הצעת חוק "הגבלת מצנחי הזהב".

לפי הצעת החוק שהגיש ח"כ אופיר פינס (עבודה), שר האוצר יקבע בתקנות סכומי מקסימום למענק פרישה ולפיצויי פרישה בחברה ציבורית, וכן את אופן קביעתם וחישובם. ההצעה באה למנוע מצב בו פיצויי פרישה של מנהלים בחברות ציבוריות השייכות לציבור הרחב מגיעים למיליונים רבים של שקלים.

לדבריו, "גם בעידן המשבר הכלכלי והרחבת הפערים הממשלה מאפשרת המשך ההשתוללות וגזירת הקופונים על חשבון הציבור. תופעת מצנחי הזהב היא 'פגע רע' בכלכלה הישראלית. במדינות מפותחות וחופשיות רבות, לרבות ארה"ב, שמו לנושא הזה סוף לנוכח המשבר הכלכלי, ואילו בישראל הממשלה מסכלת כל אפשרות להצבת גבולות לפיצויי הפרישה".

פינס התייחס לפערים החברתיים המתרחבים, כפי שנחשף אתמול בדו"ח מרכז אדוה: "התנגדות להצעת החוק היא בדיוק המדיניות עליה מצביע הדו"ח. הרי מדובר כאן באנשים המתעשרים בין לילה על חשבון הציבור. זוהי עוד החלטה המעמיקה את הפערים במדינה, וצעד נוסף בדרך להפיכת ישראל למדינה עם הפערים הגדולים בעולם המערבי".

פינס הוסיף ואמר: "תמוה שרק לפני כחצי שנה ניסה אודי ניסן, ראש אגף תקציבים באוצר (אז ראש רשות החברות), להחיל הגבלות כאלה על החברות הממשלתיות, ואילו היום האוצר והממשלה מתנגדים להגבלה. את ההשתוללות חסרת הפרופורציות וחסרת הרגישות של גובה פיצויי המנהלים יש להפסיק לאלתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully