וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניידות היברידיות? לא במשטרת ישראל

אייל דץ

27.12.2009 / 16:41

באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה הוחלט לסגת מהנושא, לאחר שהניידות החדשות לא עמדו בביצועים הנדרשים. לדברי המשטרה, צעד זה אינו קשור בהמלצת המשרד להגנת הסביבה

משטרה ירוקה? לא בשנה הקרובה. לאחר ניסוי שנמשך למעלה משנה ובמהלכו בחנה משטרת ישראל את הרעיון להחליף את צי הרכב שלה לניידות היברדיות, הוחלט במשטרה לסגת מהנושא. הרקע להחלטה לא להחליף את הניידות בניידות היברדיות נובע מהעובדה שהניידות ההיברדיות לא עומדות בביצועים הנדרשים לניידות משטרה. בנוסף, דגמי הרכב שנוסו אינם נמצאים כלל במכרז מנהל הרכב הממשלתי ועל פי הגורם באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה במשטרה (אט"ל) הם לא צפויים להיכנס למכרז גם בעתיד.

לפני כשלושה חודשיים פנה המשרד להגנת הסביבה לקברניטי המשטרה והמליץ להם לוותר על המעבר לניידות היברדיות בגלל החשש לערכים גבוהים של קרינה אלקטרומגנטית בתוך המכוניות. בקרוב אמור המשרד להגנת הסביבה לפרסם דו"ח מיוחד שבוחן את רמות הקרינה במספר דגמים של מכוניות היברדיות שלאחריו יוצגו המלצות המשרד לציבור בנוגע לשימוש ברכבים היברדיים.

בשיחה עם וואלה! חדשות, מכחיש גורם בכיר באט"ל כי המלצת המשרד היא זו שהביאה את המשטרה להחלטה לוותר על הדגמים שנבדקו. "מה שעניין אותנו במהלך הניסוי זה האם הרכבים אלה מתאימים לביצועים של המשטרה, בעיקר מבחינת תאוצה. במקרה בו יהיה הדבר אפשרי גם מבחינה מבצעית, המשטרה תאמץ כלי רכב שומרי סביבה וחוסכי עלות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully