וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב בפנים: מעצרו של רייפמן הוארך ב-5 ימים

איילה חננאל

27.12.2009 / 16:04

בית משפט השלום בת"א האריך את מעצרו של איש העסקים ב-5 ימים נוספים. חשוד כי זייף מסמכים לצורך נטילת הלוואות בהיקף של 6 מיליון דולר

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: ענת ברק)

איש העסקים אלי רייפמן ממשיך להסתבך וצפוי לבלות גם את השבוע הקרוב מאחורי הסורגים: מעצרו של איש העסקים הוארך היום בחמישה ימים נוספים על ידי בית משפט השלום בת"א לבקשת המשטרה, המנהלת בימים אלה חקירה כנגדו בחשד שזייף מסמכים לצורך נטילת הלוואות משתי חברות השקעות בחו"ל בהיקף כולל של כ-6 מיליון דולר.

בכך מאמץ בית המשפט פעם נוספת את עמדת המשטרה לאחר שגם בדיון קודם שנערך בתיק ביום חמישי דחתה השופטת את ערעורו של רייפמן על מעצרו.

בדיון שנערך בשבוע שעבר חזר פרקליטו של רייפמן, עו"ד יורם שפטל, על טענתו מהדיון בבית משפט השלום, שאין עילה להחזיק את רייפמן במעצר מכיוון שמדובר בחקירה שנפתחה מחודש יולי וכבר פורסמה בתקשורת, ולכן, אם רייפמן היה מעוניין לשבש את החקירה, הוא היה יכול לעשות זאת מזמן.

"זה לא שאין עילה להוסיף ולהחזיק את העורר במעצר, אלא דבר יותר חמור, דפוס התנהלות יומיומי, שכל פעם שעוצרים ו/או חוקרים אישיות תקשורתית ידועה, זה מה שקורה, כלומר קודם כל מדליפים לתקשורת כל דבר שקשור לחקירה, במקרה שלנו – הכל, ואחר כך באים לבית המשפט ואומרים שצריך לעצור אותו כדי לא לשבש את החקירה", אמר עו"ד שפטל בדיון. "הגוף שמשבש את החקירה מבקש מבית המשפט לעצור פלוני כדי למנוע שיבוש חקירה".

נציג המשטרה בדיון דחה את הטענות. לדבריו, בהתחלה היה חשד שרייפמן קיבל במרמה שלושה מיליון דולר, אולם לאחר חיקור דין שבוצע באנגליה, החשד כיום הוא שהוא קיבל לידיו שישה מיליון דולר במרמה. בנוסף, לדבריו יש חשדות נוספים שפורטו בדו"ח סודי שהוגש לשופטת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully