וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תקים יישוב חדש למפוני כפר דרום

פנחס וולף

27.12.2009 / 14:37

הממשלה אישרה הקמת יישוב חדש למפונים, סמוך למושב ניר עקיבא בנגב המערבי. רה"מ תמך החלטה, שר האוצר התנגד בתחילה, אך לבסוף תמך. השר הרשקוביץ: "חייבים לתקן את העוול"

הממשלה אישרה היום (ראשון) הקמת יישוב חדש עבור מפוני כפר דרום. היישוב החדש יוקם בצמוד למושב ניר עקיבא בנגב המערבי. תושבי כפר דרום, שהתגוררו עד היום בבניין מגורים באשקלון, יועברו בשלב ראשון לאתר מגורים זמני במקום.

שר האוצר, יובל שטייניץ, התנגד לבניית אתר זמני, אולם יו"ר ועדת השרים לסיוע למפוני גוש קטיף, השר דניאל הרשקוביץ (הבית היהודי), אמר כי "לקהילה זו כבר היו שלושה הסכמי העתקה למקומות שונים, אולם הם לא התממשו, ולא באשמת התושבים".

לדבריו, "על הממשלה הזו מוטלת חובה לפתור את מצוקת תושבי גוש קטיף אחת ולתמיד, ולאשר את ההחלטה כפי שהיא - כדי לתקן את העוול ולהקל על סבלם המתמשך של התושבים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו תמך בהחלטה וציין בישיבה כי המפונים סובלים סבל רב ומתמשך, ויש לפעול לצמצומו. שר האוצר הצטרף בסופו של דבר לעמדת התומכים, וההחלטה התקבלה פה אחד. ראש מנהלת תנופה, בנצי ליברמן, שהציג את ההחלטה בפני הממשלה, העריך כי תוך חודשים ספורים יעברו התושבים ליישוב הזמני והביע תקווה כי הממשלה תאשר בקרוב הקמת שלושה יישובים נוספים עבור מפוני גוש קטיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully