וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים העליבו - ומח"ט שומרון נטש בזעם

יהושע בריינר

27.12.2009 / 14:16

אל"מ איציק בר הגיע למפגש עם תושבי ההתנחלות שבי שומרון, ועדכן אותם בחיסול החולייה שרצחה את הרב מאיר חי. הנוכחים זעמו עליו בגין הסרת מחסום, ובעקבות ויכוח שפרץ הוא עזב את המקום

פגישה שנערכה אמש (שבת) בין מפקד חטיבת שומרון לבין תושבי ההתנחלות שבי שומרון התפוצצה לאחר שהמח"ט נטש את המפגש. אתמול הגיע מפקד החטיבה אל"מ איציק בר למועדון הישוב, בו התכנסו כמאה וחמישים תושבים, בעקבות פיגוע הירי בשבוע שעבר בו נהרג הרב מאיר חי. מיד לאחר שאל"מ בר פתח בדבריו, שטחו התושבים בפניו את טענותיהם על כך שהסיר את "מחסום החביות" הסמוך למקום הפיגוע, דבר שלטענתם אפשר לרצוח את הרב. בר התנער מהדברים, ומהר מאוד גלש המפגש לוויכוח בין הצדדים.

בר טען כי הסרת המחסומים דווקא משפרת את המצב הביטחוני, מאחר שהיא מביאה לשיפור בחיי הפלסטינים. המתנחלים הגיבו בזעם ושאלו מדוע הוא לא מסיר את כל המחסומים בגדה. לאחר דין ודברים נטש בר את האולם. "המח"ט הגיע ודיבר אלינו בהתנשאות ובצורה שחצנית", סיפר אחד התושבים שנכח במקום. "אנחנו לא צריכים לקבל הטפות ממי שהסיר מחסום שהביא למותו של הרב מאיר". במזכירות היישוב סירבו להגיב לדברים ואמרו כי "אנו סבורים שחילוקי הדעות בין הצבא להתיישבות צריכים להיסגר בפורומים סגורים ולא בכלי התקשורת".

לדברי גורמים בצבא, המח"ט החליט לעזוב את המקום, לאחר שהויכוח גלש לפסים פוליטיים. מדובר צה"ל נמסר, כי "המח"ט יזם פגישה עם אנשי ההתיישבות על מנת לעדכנם בהתפתחויות בגזרה. בין היתר בפיגוע שהיה בסוף השבוע. במהלך דבריו קראו לעברו המשתתפים קריאות גנאי ובוז. השיחה אף גלשה לנושאים פוליטיים – מה שאילץ את המח"ט לעזוב את המקום, כיוון שקציני צה"ל אינם מורשים להביע את דעתם בנושאים אלו. אנו מצרים על כך שדו שיח של המח"ט עם אזרחים מנוצל לצרכים פוליטיים ולקריאות הכוללות פגיעה אישית במח"ט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully