וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על פלמחים מגיע השבוע לכנסת

אייל דץ

27.12.2009 / 13:21

המאבק נגד בניית כפר הנופש בפלמחים מגיע לכנסת: הוועדה לביקורת המדינה תקיים דיון מיוחד בנושא. ארגוני הסביבה פנו לוועדה: לבטל בדחיפות את הפרויקט

הוועדה לביקורת המדינה תדון ביום שלישי הקרוב בנושא כפר הנופש בחוף פלמחים. בדיון ישתתפו השר להגנת הסביבה גלעד ארדן ונציגי מנהל מקרקעי ישראל, משרד מבקר המדינה, משרד הפנים ועיריית ראשון לציון.

לקראת הדיון פנו היום (ראשון) ארגוני הסביבה לוועדה בדרישה לפעול לביטול התוכניות להקמת כפר הנופש במקום. לדברי הארגונים, "מדובר בתכנית לפיתוח ברצועת חוף טבעית, רגישה וייחודית, המוקפת בשטחים פתוחים שרובם מוגדרים כ"גן לאומי" ובו מגוון רב של צומח וחי. אזור פלמחים הינו אחד המרחבים הפתוחים שנותרו באזור המרכז, המשלב ערכי טבע, נוף ומורשת בסמוך לחוף הים".

לדבריהם, "קיימים במרחב ערכים ציבוריים כמו הגן הלאומי, אוצרות ארכיאולוגיים וערכי טבע, לצד ייעודים ציבוריים אחרים כמו חוף הרחצה. בנייה ופיתוח של השטח לצרכים נדל"ניים תביא להרס משאבים יקרים אלה".

עוד טוענים הארגונים, כי "בהמשך לדו"ח מבקר המדינה, אנו קוראים לבטל את התכנית ואת שיווק הקרקע על מנת לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בחוף פלמחים, שהינו נכס ציבורי יקר, כך שיובטח כי לא תתבצע כל בנייה בתחום החוף, וכי זכות הציבור להנאה מהחוף ומהסביבה הטבעית, תשמר בקפידה. באיזון בין זכות הקניין של היזמים לבין זכותו החוקית של הציבור ליהנות מחופי הארץ, המיועדים בראש ובראשונה לתועלת הציבור, על האינטרס הציבורי לגבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully