וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי: עזה זוכרת את הרוגי "עופרת יצוקה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.12.2009 / 13:20

תושבי עזה מרכינים ראש לזכר למעלה מ-1,000 פלסטינים שנהרגו במבצע של צה"ל. צפירת זיכרון נשמעה ברחבי הרצועה, ובהמשך יתקיימו תהלוכות והפגנות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין)

ברצועת עזה מציינים היום (ראשון) שנה לפרוץ מבצע "עופרת יצוקה" בתהלוכות, הפגנות ושלל פעילויות. בשעות הערב צפוי ראש ממשלת חמאס ברצועה, איסמעיל הניה, לשאת נאום לרגל יום השנה, במהלכו הוא צפוי לדבר על התאוששותו של חמאס לאחר "עופרת יצוקה" ועל השלכות המבצע על תושבי עזה וממשלת חמאס. בנוסף, צפוי הניה לדבר על נושאים אחרים כגון חידוש שיחות הפיוס עם פתח, ירושלים וגדר הפלדה שבונה מצרים למניעת הברחות נשק.

דובר משרד הפנים בממשלת חמאס, איהאב רסין, מסר כי הפעילויות בעזה לציון שנה למבצע "עופרת יצוקה" יארכו 22 יום – כמספר הימים שארך מבצע צה"ל ברצועה – וכי הן צפויות לכלול "הפתעות רבות". האירוע הראשון נפתח בשעה 11:20 בבוקר – בשעה שבה ישראל פתחה לפני שנה את מתקפתה על הרצועה. האירוע הראשון נערך במפקדת המשטרה בעיר עזה, שם נחת הטיל הישראלי הראשון. המשתתפים קיימו טקס קצר והדליקו נר זיכרון.

היום הושמעה צפירת זיכרון ברחבי רצועת עזה, ולאחריה נאם סגן יו"ר הפרלמנט הפלסטיני אחמד בחר נאום מול מטה הפרלמנט שנהרס על ידי מטוסי חיל האוויר ביום הראשון של "עופרת יצוקה". הוא אמר בנאומו כי ישראל נכשלה בהשגת כל אחד מיעדיה שאותם הציבה במהלך המלחמה בעזה. "ישראל הציבה יעדים ברורים במלחמה, והיא לא עמדה בהם. היא לא הפילה את שלטון חמאס, לא שחררה את גלעד שליט, לא שברה את רוח ההתנגדות ולא כפתה עלינו כניעה". לדבריו, עזה עמדה עמידה איתנה ולא נשברה. "עזה יצאה חזקה יותר אחרי
המלחמה", הוסיף.


בשעות הצהריים יקיים חמאס תהלוכת זיכרון במחנה הפליטים ג'בליה שבצפון הרצועה. בתום התהלוכה תתקיים עצרת בבית הספר "פאחורה" של אונר"א, בו נהרגו עשרות פלסטינים במתקפה אווירית במהלך המבצע.

דובר משרד הפנים אמר עוד כי שלל הפעילויות, ההפגנות והתהלוכות נועדו "לשמר את זיכרון מעשי הטבח שנעשו לפני שנה במלחמה שאין דומה לה". הוא אמר עוד כי הוא מקווה שההפגנות והפעילויות לציון יום השנה למבצע יקדמו את העמדתם לדין של "פושעי המלחמה הישראלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully