וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל נורה למוות בבאר שבע, חשש מנקמת דם

רמי שני

27.12.2009 / 14:31

חייל המשרת בגדוד הסיור הבדואי נהרג לאחר שחייל אחר ירה לעברו במהלך קטטה בקניון הנגב, על רקע שימוש בטלפון נייד. המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים בעיר רהט מחשש לנקמת דם של משפחת הקורבן

שי מכלוף

(צילום: יוסף בדלוב ושי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

המשטרה נערכה אחר הצהרים (ראשון) בכוחות מתוגברים בעיר רהט מחשש לנקמת דם, שכן שני החיילים שהיו מעורבים בתקרית הבוקר בקניון "הנגב" הם תושבי העיר. חייל בן 19 נהרג הבוקר לאחר שחברו - גם הוא חייל - פתח לעברו בירי בקומה התחתונה בקניון בבאר שבע. החייל נפגע משלושה כדורים בגבו, נפצע באורח אנוש, ומת מפצעיו בבית החולים. הירי, שבוצע מטווח קצר, אירע ככל הנראה על רקע סכסוך שהתפתח בין שני החיילים, תושבי רהט, המשרתים בגדוד הסיור הבדואי (גדס"ר).

החייל ההרוג התגייס לפני כשנתיים לגדס"ר ושימש שם כלוחם מצטיין, ואף היה מועמד לצאת לקורס קצינים. מיד עם היוודע דבר הירי הגיעו חברים וקרובים ואנשים הקשורים לשירות הבדואי בצבא כדי לנחם את משפחת ההרוג. ההרוג היה מאורס ועמד להתחתן בסוף השירות הצבאי.

מפקד המחוז הדרומי במשטרה, ניצב יוחנן דנינו, אמר לוואלה! חדשות שמחקירה ראשונית עולה, כי ככל הנראה התלהט ויכוח בין השניים שהתפתח על רקע שימוש במכשיר טלפון סלולרי. הוויכוח הוביל לאחר מכן לירי.

"שמענו יריות וכולם ברחו לפיצוצייה סמוכה. הסתכלתי החוצה וראיתי חייל שוכב מלא דם ולידו עוד חייל", סיפר אחד מבאי הקניון. "זה היה מחריד כאילו היינו בפיגוע", הוסיף. איגור בת, עובד במסעדה בקניון, סיפר לוואלה! חדשות כי "שמעתי יריות. כולם רצו לכיוון יציאת החירום ואז באו משטרה ואמבולנס".

המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע. דובר מרחב הנגב במשטרה, רפ"ק תמיר אבטבי, סיפר לוואלה! חדשות כי "בשעה 11:25 אירע ירי בקומת המסעדות של קניון הנגב בבאר שבע. מדובר בויכוח מקומי בין שני חיילים. בזירה אדם אחד שנפגע באורח אנוש ולאחר מכן מת מפצעיו. היורה נעצר בתחנת באר שבע ויעבור מאוחר יותר לחקירה של מצ"ח. אנחנו ממשיכים בחקירת הזירה". בעקבות הירי, נסגרו הכניסות לקניון.

מהמשטרה נמסר, כי נבדק חשד לפיו מצלמות האבטחה בקניון הנגב לא פעלו בשעת הירי. מהקניון נמסר בתגובה, כי "מצלמות האבטחה פעלו בקניון באופן סדיר ותקין במהלך האירוע ולפניו. המקום הספציפי בו אירע המקרה אינו מכוסה על ידי מצלמות. מערך הכיסוי נעשה בהתאם לשיקולים מקצועיים של אנשי מקצוע בתחום האבטחה, והוא מכסה את מרבית השטחים הציבוריים אך לא את כולם. המצב איננו שונה מבכל מקום ציבורי אחר בישראל המכוסה על ידי מצלמות. יצוין, כי מערך כיסוי המצלמות פעל ופועל באופן תקין ולא מוכרות לנו טענות הסוחרים בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully