וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים עם 74 מיליון שקל?

עומר רבין

27.12.2009 / 11:36

הפרס הגדול בתולדות מפעל הפיס הוגרל הלילה כשזוכה יחיד לקח הביתה 74 מיליון שקל. כשירות אדיב ונדיב למיליונר החדש, וואלה! עסקים מגישה כמה טיפים לגבי אפשרויות ההשקעה של השטרות הבוהקים

במשרד האוצר אמנם תוקפים בחודשים האחרונים את הפיס על הנמכה משמעותית בסיכויי הזכייה, אבל לפחות אדם אחד בישראל מרגיש הבוקר אחרת: אמש נרשמה הזכייה הגדולה ביותר בתולדות מפעל הפיס בישראל כשזוכה יחיד גרף לכיסו את הפרס הראשון – 74 מיליון שקלים.

אחרי תשלום למס הכנסה, שגם כן יכול לחייך הבוקר, נשאר המיליונר המאושר עם סכום של כ-55 מיליון שקלים לערך – הרבה כסף שמעלה גם לא מעט שאלות מה לעשות איתו.
"הכותרות בעיתונים והדיווחים בנושא מראים שיש הרבה מאוד אנשים שזוכים בסכומי כסף גדולים – ומיד רצים לקנות עסק או לפתוח עסק משלהם ולרוב לא מצליחים כי הם נעדרים את הניסיון הנדרש" מספר עמית אלשיך, מנהל יחידת הייעוץ לסניפים באגף לני"ע ונכסים פיננסיים של בנק הפועלים. "כשלקוח מהסוג הזה נכנס אלינו עם זכייה פתאומית כזו אנחנו ממליצים הרבה יותר על פיזור מושכל של רמת הסיכון – אדם כזה את המכה הגדולה שלו כבר עשה. החוכמה עכשיו היא לפזר את הכסף ולעקוב אחריו תוך היוועצות שוטפת כל הזמן ביועצי ההשקעות".

לחיות על הריבית

ובאמת, מי שגרף 55 מיליון שקלים נטו לכיס בין לילה יכול להרשות לעצמו לחיות על הריבית של הכסף בלבד: גם המוצר הבטוח ביותר עם הריבית הנמוכה ביותר, כ-2%, יאפשר לזוכה המאושר ליהנות מריבית של למעלה ממיליון שקלים בשנה – סכום מספיק כדי לחיות בו יפה מאוד.

למרות האפשרויות לחיות על הריבית לבדה ולהשקיע את יתר הכסף, בפועלים ממליצים לא לקחת הימורים גדולים: "תיק ללקוח כזה צריך להיבנות ברמת סיכון נמוכה עד בינונית, לכיוון הנמוכה" אומר אלשיך. "אני הייתי מרכיב את התיק מ-20% מניות, 35% השקעה באפיק השקלי, 35% במדדים ו-10% בפיזור מטבעי. את ההשקעה במניות הייתי מפזר כך שלפחות כמחצית תהיה מושקעת בבורסה בארץ באמצעות תעודות סל או קרנות שמושקעות במניות ת"א 100, 2-3% על מניות ממדד יתר 120 וכן חשיפה ופיזור גלובאלי לשווקים מתעוררים – בעיקר ברזיל אבל גם קצת בסין ובהודו, בסדר הזה. השקעה נוספת תיעשה במניות מסקטור הצריכה או מסקטור הטכנולוגיה בארה"ב".

בפועלים ממליצים גם מטבע הדברים לסגור לפחות חלק מהכסף בתכניות חיסכון לטווח ארוך: "מתוך ההשקעה באפיק שקלי, הייתי משקיע חלק משמעותי גם במוצר כמו "דן חסכן מצווה כפולה" שמאפשר למשקיע לקבל 100% תשואה על הסכום בתוך 13 שנים ללא קשר לאינפלציה ולשינויים כלכליים – הסכום המושקע פשוט מוכפל בתום התקופה".

ומה עם ליהנות קצת?

אבל חוץ מהשקעות, 55 מיליון שקלים מאפשרים גם ליהנות מסגנון חיים אחר לחלוטין: בחברת דיזנהויז שם השיקו לאחרונה את מחלקה מיוחדת לארגון חופשות למאיון העליון מספרים כי החופשות הפופולאריות ביותר לבעלי ההון מרוכזות ביעדים כמו אתרי נופש מבודדים במזרח הרחוק ואיי הוואי – עלות חופשה שכזו לזוג נאמדת בסכום כולל של 15 אלף דולר, סכום קטן מאוד ביחס לצ'ק השמן שיקבל הבוקר הישראלי שניחש נכונה את 6 המספרים שעלו בגורל.

בחירה ביעדים אקזוטיים יותר כמו ניו זילנד, הקוטב הצפוני, אנטרקטיקה ויתר טיולי "אתגר" שמאפיינים לפעמים את בעלי ההון שלא שובעים אף פעם מהרפתקאות גם מחוץ לבורסה עשויה להעלות את מחירה של החופשה לעד 90 אלף דולרים, כולל כל שירותי הקרקע הנדרשים.

ואם כבר נסיעות – אם המיליונר יוותר על שירותי חברות הנסיעות ויעדיף פשוט לקצר תהליכים ולרכוש לעצמו מטוס פרטי – המחיר המינימלי לתענוג הזה יסתכם בהשקעה ראשונית של 40 אלף דולר בתוספת כ-15 אלף דולר עלויות החזקה שנתיות. מטוס קצת יותר מרווח, כזה שיאפשר לקחת את המשפחה לחו"ל או להשוויץ לחבר'ה שעדיין מנסים לנחש את הצירוף הנכון, יכול לשלש את העלות ואף יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully