וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת ענק: חברת החשמל תקנה את הגז מ"תמר 1"

עומר רבין

27.12.2009 / 9:07

עסקת האנרגיה הגדולה בתולדות המדינה יוצאת לדרך: החברות המחזיקות בקידוח הודיעו לבורסה הבוקר כי דירקטוריון חברת החשמל אישר את העיסקה בהיקף של כ-9.5 מיליארד דולר

ראשי החברות השותפות בקידוח הגז "תמר 1" שמול חופי חיפה יכולים לחייך הבוקר: בהודעה מיוחדת שהוציאו השותפות במיזם (דלק קידוחים, אבנר חיפושי נפט, ישראמקו ודלק אנרגיה) הן מבשרות על חתימת העסקה הנרחבת ביותר בהיסטוריה של שוק האנרגיה בישראל אשר אושרה ע"י דירקטוריון חברת החשמל ביום ה' האחרון בערב.

על פי תנאי העסקה שנחשפו היום למשקיעים בבורסה בהודעת החברות, תרכוש חברת החשמל גז טבעי בכמות מינימלית של 2.7BCM לשנה עם אפשרות למכירה גדולה יותר באופן משמעותי. היקף ההכנסות השנתי של החברות ממכירת הגז לחברת החשמל מוערך בסכום שבין 400 ל-750 מיליון דולר בשנה - ובסה"כ מוערך היקף ההכנסות ממכירת כל כמות הגז לחברת החשמל על פני תקופת החוזה, העומדת על 15 שנה, בסכום אסטרונומי של 9.5 מיליארד דולר.

בהודעותיהן מסייגות החברות את הערכות הסכומים, וטוענות כי אלה תלויים במידה רבה בהערכות בדבר מחירי הדלקים הצפויים בתקופת החוזה.

סכום נוסף של מאות מיליוני שקלים צפוי להיות משולם ע"י חברת החשמל בגין שירותי אחסון, החדרה והוצאה של הגז שיירכז במאגר מרי של פרוייקט תטיס.

זוהי העסקה השניה החודש שחותמות השותפות בפרוייקט הגז השאפתני - לאחר שבשבוע שעבר חתמו החברות על הסכם עם חברת "דליה אנרגיות" לאספקת גז לתחנת הגז שלה בתל צפית. הודות לשתי העסקאות מצויות כעת השותפות ב"תמר" במצב מצויין לפיו סיימו את מכירת מלוא פוטנציאל הגז בקידוח עוד בטרם החלו בהפקתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully