וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חב' החשמל: כך מנפחים פנסיה ב-9 מיליארד ש"ח

אבי בר-אלי

27.12.2009 / 8:23

דו"חות החברה שפורסמו הבוקר בעיכוב של חצי שנה חושפים לראשונה את "ניפוח" ההתחייבויות הפנסיוניות של החברה, אשר עברה להפסד של 52 מיליון שקלים במחצית הראשונה

לאחר עיכוב של חצי שנה – מתפרסמים הבוקר דו"חותיה הכספיים של חברת החשמל לרבעון השני של 2009 – וחושפים לראשונה רשמית את שורת הדיווחים אודות "הניפוח" לכאורה של התחייבויותיה הפנסיוניות של החברה. מתוצאות ההצגה מחדש (רה סטייטמנט) של דו"חות החברה, כתוצאה מביטול ההנחות האקטואריות השרירותיות לכאורה, עולה כי התחייבויותיה הפנסיוניות של חברת החשמל קטנו ב-8.8 מיליארד שקל, הרכוש הקבוע גדל במיליארד שקל – והונה העצמי של החברה גדל ב-4.4 מיליארד שקל (נטו, לאחר מס).

כפי שפורסם ב-themarker, תפריש החברה 1.88 מיליארד שקל בגין הפער שבין תעריפי החשמל לבין ההפרשות ביתר – ואולם אין בדעת החברה להשיב את הכספים לציבור, אלא לקזזם מדרישותיה התעריפיות מרשות החשמל. יש לציין, כי חתימה על הסכם פנסיה חדש עם עובדי החברה, במסגרתו תוצמד החבות הפנסיונית למדד – יביא להגדלת ההתחייבויות הפנסיוניות בשני מיליארד שקל.

הסכסוך המתמשך בין החברה, האקטואר ורואה-החשבון – נתן אותותיו גם בדו"חות עצמם, בהם הסתייג האקטואר מן ההנחיות שקיבל לרישום מחדש את התחייבויותיה הפנסיוניות של החברה, וגרר התנגדות להערותיו מצד רואה החשבון המלווה, פירמת דלויט-ברייטמן-אלמגור.

צריכת החשמל פחתה ב-6%

את הרבעון השני של 2009 סיימה חברת החשמל בצניחה של 23% בהכנסות ל-4.25 מיליארד שקל. זאת, כתוצאה מירידה בהכנסה הממוצעת לקווט"ש ומירידה בצריכת החשמל אשר פחתה במחצית 2009 ב-6%. הרווח הגולמי צנח ב-40% והסתכם ב-714 מיליון שקל. הרווח התפעולי ירד ב-44% מ-800 מיליון שקל ל-450 מיליון שקל – ואת הרבעון השני סיימה חברת החשמל ברווח נקי של 80 מיליון שקל בלבד – לעומת רווח נקי של 409 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (צלילה של 80%).

את המחצית הראשונה של 2009 סיימה החברה בירידה של 16.2% בהכנסות – ובמעבר להפסד של 52 מיליון שקל, לעומת רווח של 463 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully