וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לעופרת יצוקה: הבנים חוזרים לקיבוץ

רמי שני

27.12.2009 / 22:00

קיבוץ ניר עם שבנגב המערבי ספג עשרות רקטות קסאם ופצצות מרגמה רבות במהלך המבצע. כעת מנסים חברי הקיבוץ לשוב לשגרה, ומקווים שהרגיעה תחזיר אליה גם חברים שעזבו את המקום

קיבוץ ניר עם שבנגב המערבי אירח בסוף השבוע 50 בני משק ובני תושבים, שעזבו את המקום במהלך השנים ושוקלים עתה אפשרות לחזור לקיבוץ.

"הגענו למסקנה, שאחרי מה שספגנו בשנים האחרונות, אחרי עופרת יצוקה ואחרי המצב הכלכלי הקשה שממנו הצלחנו להתאושש, אנחנו פנויים להתחיל להפנות מאמצים לקליטה" סיפר לוואלה! חדשות עופר ליברמן, העומד מאחורי היוזמה. "אנחנו מקווים לראות בתוך כחודש את התוצאות של המפגש הזה ולראות כמה יחליטו לבוא. אני די אופטימי. מספיק שיגיעו עוד 15 עד 20 משפחות, כדי לשפר באופן משמעותי את החיים החברתיים והכלכליים בקיבוץ".

בניר עם חיים היום 110 חברים ולמעלה ממאה תושבים, מרביתם סטודנטים הלומדים במכללת ספיר ובמוסדות לימוד אחרים באזור. הקיבוץ עבר שורה של שינויים, כדי להתאים אותו לצרכים חדשים שהתהוו בשנים האחרונות ולאפשר קליטה של תושבים חדשים. אולם אלה בוששו להגיע, בשל המצב הביטחוני הקשה בו היה נתון הקיבוץ, בהיותו קרוב מאוד לגבול עם רצועת עזה.

ניר עם ספג ירי של רקטות קסאם ופצצות מרגמה רבות. נזקים רבים נגרמו למבני מגורים ומבני ציבור וחינוך בקיבוץ. יחד עם זאת ולמרות הקשיים, בנו בני הקיבוץ מגרשי ספורט חדשים, חדר כושר ואפילו בריכה חדשה, לאחר שהישנה ניזוקה מפגיעה של רקטה. בקרוב צפויה להיבנות בסמוך לקיבוץ תחנת רכבת בקו אשקלון-באר שבע, ולידה מרכז מסחרי פתוח גדול.

"הבתים הפנויים מאוכלסים היום על ידי תושבים זמניים. הצגנו אותם בפני הבנים שהגיעו למפגש לצד תכניות אפשריות לשינויים והתאמות וכמו כן הצבענו על מסלולי הקליטה האפשריים בקיבוץ", סיפר ליברמן. "אנחנו סבורים שבשלב הראשון צפויה קליטה של משפחות במסלול של תושבים. כלומר שותפים בקהילה, אבל לא במגזר העסקי. מי שיחליט להחשאר כאן, יוכל להישאר במעמד כזה וגם במעמד של חבר, אם יחליט לרכוש מניה של המגזר העסקי".

חברי ניר עם משלימים בימים אלה את ביצוע פרויקט בניית חדרי הביטחון, ומאמינים שהרגיעה החדשה שהגיעה לאזור במלאת שנה למבצע עופרת יצוקה, יחליטו לפחות כמה עשרות משפחות "לעלות על העגלה" ולהצטרף אליהם מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully