וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שרי אריסון תביא שלום עולמי?

סוכנויות הידיעות

26.12.2009 / 22:00

בעלת השליטה בבנק הפועלים כתבה בבלוג כי הזמינה מחקר בינ"ל שיבדוק את האמצעים להוביל לשלום, והוסיפה כי"כל אחד מאיתנו צריך להגיע לשלום בתוכו ועם סביבתו"

"לפני שנים רבות, ניסיתי להבין מהו ייעודי ובכל פעם הגעתי לאותה מסקנה: שלום עולמי" – כך כתבה שרי אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים, בבלוג שכתבה לאתר הבלוגים והחדשות "האפינגטון פוסט".

"רוחה של עונת החגים מתפשטת כעת בכל רחבי העולם. עבור רוב האנשים, מדובר בתקופה של נתינה, ואני מאמינה שעלינו לשלב את רוח הנתינה של עונת החגים גם לחיינו היומיומיים. ביכולתנו לתת חזרה לקהילה ולהעניק השראה לתרום בכל דבר שאנחנו עושים: אישי, עסקי או פילנתרופי, ובכל היבט של חיינו", כתבה אריסון.

"אני לא ראש ממשלה ואיני מתכוונת להיות ראש ממשלה. אם כן, מה הקשר שלי לשלום עולמי? כיצד אני יכולה לתרום לשלום עולמי? אז קיבלתי מסר: כדי להשיג שלום בעולם, כל אחד מאיתנו צריך להגיע לשלום בתוכו ועם סביבתו. השלום מתחיל בתוכנו", הוסיפה אריסון. "הזמנתי מחקר בינלאומי שיבדוק את האמצעים להוביל לשינוי זה.

בחנו תוכניות לשיקום אסירים, תוכניות חינוכיות, תוכניות גמילה מסמים ואלכוהול ועוד. לאחר כשנה וחצי של חיפושים הבנתי שכל השיטות האלה כבר מיושמות בישראל. מאחר שאני מאמינה שכל אחד מאתנו יכול להגיע לשלום פנימי, הבנתי שהתרומה שלי היא להפיץ את המסר ולהפוך את הדרך לשינוי לנגישה יותר", כתבה אריסון.

"כל אדם רשאי לבחור בדרך שמתאימה לו לתקן את עצמו, לכן החלטתי ליצור ארגון פלורליסטי שמייצג מספר דרכים ושיטות שונות. באמצעות הארגון הזה כל אדם יכול לבחור מה מתאים לו יותר, למצוא את הדרך שלו לשלום פנימי ובכך לזרוע את הזרעים לשלום עולמי. כך נותר ארגון מהות החיים", כתבה אריסון, שהוסיפה כי "התחלתי להבין שעולם העסקים חשוב לא פחות מעולם הפילנתרופיה, ואולי אפילו יותר.

פירוש הדבר השקעות במדינת ישראל, יצירת תעסוקה לאלפי אנשים ופרנסה לאינספור משפחות. הבנתי שהבנק הוא חלק מהמשימה שלי, שיש סיבה להיות כאן, שיש לי פלטפורמה שבאמצעות אני יכולה להוביל לשינוי שישפיע על הארץ ועל העולם. זה עול כבד, אך יש לי מטרה ועלי למלאה".

"מדינת ישראל אינה ייחודית. כל מדינה בעולם מתמודדת עם בעיות דומות לאלו שאיתן אנו מתמודדים כאן, פיזית ומוסרית .אני חשה שלכולנו יש אחריות לקהילה שלנו באותה מידה שיש לנו כלפי עצמנו, ושעלינו לחפש נתיבים לנדיבות כדי להוביל לשלום בינינו. בין אם מדובר בתרומה אנונימית לצדקה, או תרומה ישירה פנים אל פנים כמו עזרה לאדם במצוקה בשכונה שלכם, כולנו יכולים לתרום מעט אנרגיה חיובית למטרה גדולה יותר", כתבה אריסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully