וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות באירן: שוטרים ירו באוויר בהפגנות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

26.12.2009 / 16:13

מחאת האופוזיציה באירן מסרבת לגווע. כלי תקשורת מדווחים כי כוחות הביטחון של האייתוללות מתעמתים עם מפגיני האופוזיציה ויורים לעברם גז מדמיע. מצב חירום בן שלושה ימים הוכרז בבירה

התלקחות נוספת באירן? עימותים חריפים פרצו הבוקר (שבת) בטהרן בין תומכי האייתוללה מונתזרי, אחד מראשי המחנה הרפורמיסטי שהלך השבוע לעולמו, לבין המשטרה. אתר אינטרנט המזוהה עם התנועה הרפורמיסטית דיווח אחר הצהרים כי המשטרה פתחה ביריות אזהרה באוויר ובשימוש בגז מדמיע לפיזור ההפגנות. מוקדם יותר דיווח האתר כי המשטרה פרצה לבניין סוכנות הידיעות איסנ"א שם מספר מפגינים מצאו מקלט מפניה.

רשת הטלוויזיה "אל-ערביה" דיווחה כי בעקבות העימותים שאירעו בעיר הכריזו משמרות המהפכה במדינה על מצב חירום למשך שלושה ימים בערים טהרן, נג'ף אבאד, איספהאן, משהד, קום ובערים אחרות במדינה.

העימותים פרצו במהלך תהלוכות אבל שקיימו הבוקר תומכיו של מונתזרי, בכיר אנשי הדת באירן שמת השבוע בגיל 87 בביתו שבעיר קום. המשטרה האירנית ניסתה לפזר את ההמונים באמצעות ירי של גז מדמיע. על פי מספר דיווחים, השוטרים אף הכו מפגינים רבים. טרם דווח על הרוגים או פצועים בעימותים.

מונתזרי, שמת ביום שבת בגיל 87 בביתו, נחשב לאחד התומכים הגדולים של המחנה הרפורמיסטי במדינה ולאחד ממבקריו הגדולים של משטר הנשיא מחמוד אחמדינג'ד. בעבר הוא אף הושם לא פעם במעצר בית, בשל דעותיו והתבטאויותיו. הוא אף נחשב בעבר ליד ימינו של מייסד המהפכה האירנית, חומייני, ואף נחשב למי שהיה אמור להיות יורשו בתפקיד.

זו אינה הפעם הראשונה שבה מתעמתים תומכיו של מונתזרי ואנשי המשטרה. ביום שני פרצו עימותים בעיר קום בין תומכי האופוזיציה לבין כוחות משטרה, לאחר הלווייתו של מונתזרי. רבבות הגיעו לעיר קום לאחר שמנהיגי האופוזיציה קראו לתומכיהם להגיע לאירוע, וממשלת אירן שלחה למקום כוחות למנוע מהומות.

עדכון ראשון: 11:57

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully