וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מחברי החוליה בשכם שוחרר השנה מהכלא

יהושע בריינר וניר יהב

26.12.2009 / 11:21

שלושת חברי החוליה שחוסלה הלילה בשכם היו מוכרים היטב למערכת הביטחון. אחד מחבריה היה כלוא בישראל שבע שנים ושוחרר השנה, ואחר נכלל ב"הסכם המבוקשים". הפלסטינים מאיימים לנקום בקרוב

צה"ל חיסל הלילה (שבת) בשכם את החוליה שביצעה את פיגוע הירי ביום חמישי, בו נהרג הרב מאיר חי מההתנחלות שבי שומרון. שלושת חברי החוליה מוכרים היטב למערכת הביטחון, ובצה"ל ובשב"כ מציינים שחבריה היו מעורבים בפעולות נוספות לבד מפיגוע הירי.

נאדר ראיד סורכג'י: בן 40, תושב שכם, פעיל תנזים, היה כלוא בישראל במשך שבע שנים ושוחרר מהכלא בחודש ינואר השנה. טרם מעצרו בשנת 2002, הוא נחשב לבכיר מבוקשי גדודי חללי אל אקצא, והשתתף בפיגועים רבים, הכנת מטענים והקמת מעבדות חבלה בשכם.

עסאן פתחי נאיף אבו שרח: בן 40, תושב שכם, היה כלוא אף הוא בישראל, הוא נכלא בשנת 1990, על רקע ביטחוני. עסאן הוא אחיו של נאיף אבו שרח, שהיה ראש התנזים הצבאי בשכם שפעל לביצוע פיגועים רבים. האח נהרג על ידי כוחות צה"ל ביוני 2004.

ענאן סלימאן מוצטפא צובוח, בן 36, תושב שכם, הוא פעיל "שוהדא אל אקצא", שהיה מעורב בפעילות צבאית נרחבת. הוא פעל במסגרת חוליית תנזים צבאית בקסבה של שכם, שהונהגה על ידי נאיף אבו שרח עד שנהרג. ענאן עסק בסחר ובאספקת אמל"ח לפעילות טרור. במהלך ניסיון המעצר של ענאן הלילה בביתו בשכם, הוא שהה במחבוא בביתו. לאחר שנהרג, נמצאו במחבוא אמצעי לחימה רבים. ענאן נכלל ב"הסכם המבוקשים", ופעילותו במסגרת החוליה היוותה לדברי כוחות הביטחון חריגה בוטה מן ההסכם.

בביתם של השלושה בשכם נמצאו שני רובי אם-16, אקדח ותחמושת רבה. בצה"ל מעריכים שאחד מכלי הנשק היה זה שבאמצעותו נרצח בפיגוע הרב מאיר חי.

הזרוע הצבאית של פתח, גדודי חללי אל-אקצא, אליה השתייכו השלושה, איימה בתגובה קשה על חיסולם. בהודעה שפרסם אחד מפלגיה נמסר כי באמצעות החיסולים שביצעה הבוקר בשכם ובעזה, "ישראל פותחת את שערי הגיהנום". הזרוע הבהירה כי לא תשב בחיבוק ידיים "בזמן שדמם של הלוחמים הפלסטינים מותר בכל מקום. האויב ישמע מאיתנו רק את שפת הדם והאש, התגובה תהיה מהירה".

דוברי הזרוע הוסיפו עוד, שהאפשרויות היחידות לעמוד בפני המתקפות הישראליות נגד העם הפלסטיני הן "דם ומות קדושים". לדבריהם, "ההסלמה חסרת התקדים הזו לא תשנה את עמדתנו. הפשע הזה לא יעבור ללא תגובה. לא נוותר על הג'יהאד והשחרור".

בכיר הג'יהאד האיסלמי, חאלד אל-בטש, אמר שעל הפלסטינים להגיב לחיסול החוליה. "לפלגי ההתנגדות הפלסטינים יש זכות להגיב לפשעי הכיבוש בעזה ובשכם, שגבו שישה קורבנות מאז שעות הבוקר". הוא הוסיף כי מדובר במסר ישראלי לציון שנה למבצע 'עופרת יצוקה' ברצועת עזה. "אני קורא לכל הפלגים ובראשם לזרוע הצבאית של הג'יהאד לנקום את דם השהידים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully