וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "נשיב להצעת ישראל תוך שלושה ימים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.12.2009 / 16:58

בכיר חמאס עיזת א-רישק הבהיר כי התשובה של ארגונו בנוגע לעסקת שליט תגיע "תוך יומיים-שלושה לכל היותר". על ההצעה הישראלית: "יש נקודות חיוביות ויש נקודות שליליות"

"חמאס ישיב להצעה הישראלית לעסקת שליט תוך יומיים-שלושה לכל היותר" – כך אמר היום (שישי) בכיר חמאס וחבר הלשכה המדינית של הארגון, עיזת א-רישק. לדבריו, הנהגת הארגון בדמשק תדון ביומיים הקרובים בתשובה הישראלית למתווה העסקה לפני שהארגון יעביר את תשובתו הסופית למתווך הגרמני.

א-רישק אישר כי "הנהגת חמאס בעזה קיבלה ביום רביעי את תשובתה של ישראל באמצעות המתווך הגרמני" אך סרב למסור פרטים על תוכן התשובה. א-רישק לא הסכים לומר אם הוא אופטימי הוא פסימי לגבי האפשרות שעסקת שליט תגובש בקרוב: "יש נקודות חיוביות ויש נקודות שליליות", השיב.

מקורות בחמאס מסרו הבוקר לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון כי ההצעה הישראלית שהועברה לחמאס על ידי המתווך הגרמני לפני יומיים "איננה מתקבלת על הדעת". המקורות תיארו את ההצעה כ"עסקת גירוש ולא עסקה לשחרור אסירים" בהתייחסם לדרישה הישראלית לגרש 120 אסירים פלסטינים לרצועה ולחו"ל. הם טענו עוד כי סירובה של ישראל לשחרר בעסקה בכירים בחמאס "משמעו שישראל אינה רצינית במשא ומתן".

המקורות הזהירו את ישראל שהיא עלולה להמתין זמן רב לשחרור שליט אם היא לא תשלם את המחיר הנדרש במשא ומתן. יחד עם זאת הבהירו כי חמאס מוכן לגלות גמישות אם העסקה תכלול גירוש של אסירים מועטים ולא רבים. "רוב המגורשים חייבים להישאר בשטחי פלסטין", הבהירו. "בין אם בגדה ובין אם בעזה. הגירוש לחו"ל הוא עקרון שאנחנו דוחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully