וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרד מתרחב: גם ח"כ תירוש מאיימת לפרוש

25.12.2009 / 9:22

ח"כ תירוש אמרה כי היא מבקשת לשבת בצוות המשא ומתן כדי לבחון בעצמה את הצעת נתניהו. לדבריה, אם ההצעות יהיו ענייניות וקדימה תפסול אותן, ייתכן ותפרוש מהמפלגה ותצטרף לממשלה

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: עידן גוראל)

ח"כ רונית תירוש אמרה הבוקר (שישי) לוואלה! חדשות כי היא תדרוש להיות חלק מצוות המשא ומתן הקואליציוני. לדבריה, "כדי לבחון שההצעות מצד ראש הממשלה לקדימה הוגנות, אמיתיות, ומבוססות על שותפות רעיונית, וכן לבחון שלא ייפסלו אותן בגלל שיקולים אישיים שאינן ענייניים לטובת המדינה".

לדבריה, במידה וההצעות לא יהיו רציניות מבחינת השותפות הרעיונית, היא בעצמה תתמוך בישיבה באופוזיציה. עם זאת, במידה שההצעות יהיו רציניות וענייניות, וקדימה תפסול אותן שלא משיקולים ענייניים, ייתכן שהיא תפרוש מקדימה ותצטרף לממשלה. לדבריה, הסיבה שהיא מבקשת להיות חברת צוות המשא ומתן זה כדי להיווכח מכלי ראשון על רצינות ההצעות ולא לקבל אותן מכלי שני או שלישי בצורה מעורפלת. לטענתה, "הדברים שאני אומרת נאמרים גם על ידי בכירים ביותר במפלגה אך בחדרי חדרים ואני לא חוששת לומר בגלוי משום שאנו נמצאים ברגעי הכרעה ובין אם פופולרי ובין אם לא, הדברים חייבים להיאמר".

בכינוס של מועצת קדימה אמש, תקפה ח"כ תירוש בחריפות את התנגדות מפלגתה להצטרפות לממשלה. לדבריה, "הנאמנות נבחנת בזה שלא בחרתי בציפי אבל קיבלתי את מנהיגותה ואמרתי 'אני חיילת שלך'. נאמנות זה כשמבטיחים לי תפקידים. אני אשת ביצוע. הבטיחו ולא קיבלתי, רימו אותי ולא עשיתי בלאגן. יש לי עניין שקדימה תישאר מאוחדת ותהיה במקום הראוי לה - בשלטון, גם אם לא כמפלגת שלטון. נראה שיש כאן אחדות בשנאה לנתניהו ושנאה זו לא הדרך. אני לא מוכנה להיות אופוזיציה בכל מחיר, שראש הממשלה מבצע את מצע קדימה ועלינו להיות שם".

מקורבי נתניהו - הצעתו רצינית

לבני פנתה אמש אל חברי סיעתה והסבירה את עמדתה כלפי הצעת נתניהו. "אמרתי לו: אם כל ההצעה היום באה כדי להמשיך ברעיון התעתועים אני לא הולכת להיות חלק מהמשחק הזה. כי יש לנו עמדות ואת ההחלטות נקבל רק על פיהם ולא כחלק מאיזה תרגיל וקומבינות".

בסביבת ראש הממשלה אמרו כי נתניהו מאוד רציני בהצעתו לציפי לבני להקים ממשלת אחדות. "עכשיו המבחן הוא שלה. אם היא תעדיף את האינטרס הלאומי או שתבחר בחשבון צר", אמרו הגורמים. "במרץ 2009 רה"מ הציע ללבני את חצי המלכות והיא הפילה את ההצעה בגלל עניין הרוטציה. השאלה היא אם הפעם תפיל זאת בגלל התיקים".

בתשובה לשאלה, האם ראש הממשלה יחזור לנסות להעביר ח"כים מקדימה לליכוד, אמרו הגורמים כי בכל מקרה, ראש הממשלה נחוש להמשיך בניסיונותיו להרחיב את הבסיס הקואליציוני. "נתניהו שמח מאוד מאוד שלבני תצטרף אך אין לה הרבה זמן, הוא יקציב לה ימים ספורים בלבד".

ביום רביעי החליט ח"כ אלי אפללו (קדימה) לפרוש מהמפלגה. לדבריו, "אמרתי לציפי לבני מה הסיבות לרצוני לפרוש. אם היא לא תיתן לי לפרוש הציבור יצטרך לדעת מהן הסיבות. בעבר הבעתי אמון בה ובדרכה, באתי למפלגת מרכז ולא למרכז שמאל וצר לי שזה מה שקורה". אפללו המשיך ואמר כי "הציבור צריך לדעת את האמת. מצד אחד לבני אומרת שהיא אופוזיציה לגופו של עניין, ומצד שני בהצעות אי אמון של המפלגות הערביות אנחנו מצביעים איתן, איפה האחריות הלאומית שלה? אני לא מצפה להיות ראש ממשלה אבל מי שמצפה להיות ראש הממשלה צריכה להתנהל באחריות לאומית ולא כאופוזיציה עיוורת, לתקוף לגופו של עניין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully