וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני נדחקה לפינה

דן מרגלית

25.12.2009 / 8:19

ההצעה שהעלה אתמול בנימין נתניהו באוזני ציפי לבני, לצרף את קדימה לממשלה בתנאים הדומים לאלה שקיבל על עצמו מנחם בגין לפני מלחמת ששת הימים ב?1967, היתה תרגיל מבריק בשחמט הפוליטי המתנהל ביניהם. זה רחוק מ"מט", אבל איום ישיר על המלך היריב. על המלכה היריבה.

בגין ויוסף ספיר צירפו את 26 ח"כי מפלגתם לקואליציה ברגע של דכדוך שרווח בארץ. זה היה קץ תקופת ההמתנה הקודרת והיציאה ל"מלחמת הישועה", כפי שבגין כינה אותה. הצטרפותו לממשלה איפשרה למנות שר ביטחון אגדי בדמותו של משה דיין. מה תקבל קדימה? מעט מאוד, אם בכלל.

מי ייצא וידו על העליונה מן ההצעה של נתניהו, שבתגובה ראשונה לא נדחתה על ידי לבני? ראש הממשלה העניק דלק פוליטי יקר לשבעת מורדי קדימה השוקלים לחבור אליו. זה לא יקרה עד יום שני הקרוב, כפי שתיכננו בליכוד הנעזר גם באהוד ברק, אבל זה יקדם את סיבוב המגעים הבא שבו תקרום פרישתם מהאופוזיציה עור וגידים.

לבני נדחקה לפינה, ונראה כי היא תצא קירחת מכאן ומכאן. לא ברור כלל כי נתניהו מעוניין שהיא תענה בחיוב. לעומת זאת, ברור כי לבני אינה יכולה לומר "לאו". כפי שגם אינה יכולה להיענות לתביעת שאול מופז להכריז על בחירות מוקדמות, פריימריז, במפלגה. הרי אף הוא מועמד לחזור הביתה לליכוד, גם אם היוזמים נרתעו מלשתפו במשא ומתן. הרי "בית לא עוזבים", או שעוזבים וחוזרים.

לבני מרוויחה ברמה הטקטית

בפועל, לבני מרוויחה משהו ברמה הטקטית, שכן עצם הנכונות להידבר עם נתניהו על הצטרפות לממשלה בתנאים גרועים ממה שהציע לה במקור והיא סירבה - ידחה את הפרישה. היא תסביר לשבעת היושבים על הגדר כי עליהם להמתין לבירור הסוגיה בדרג נתניהו?לבני, בטרם ישילו מעליהם את המפלגה שנולדה בחטא.

אתמול גם הגיעה קדימה לשפל פתטי. "ידיעות אחרונות" ציטט בכותרתו הראשית את גלעד שרון מפציר במורדים להישאר במפלגה למען אבא, ששוהה בבית החולים שיבא במצב אין אונים, והוא חי (עד 120) אבל חשוב כמת.

כאילו יד של במאי חד וערמומי העלתה את ההצגה על קרשי הבימה הציבורית לא רק כדי לתאר את הסבך שאליו נקלעה המפלגה של אבא, אלא גם כדי להכלימה. המשך יבוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully