וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן גורים

עובד אלחליבי

25.12.2009 / 10:44

עובד אלחליבי מתלבט איך להתייחס לגני חיות. האם זו כליאה? האם זו חוויה נפלאה? האם זו הצלת חיים, או דיכאון? בואו תחליטו אתם

הילדים שלי מתחננים שאקח אותם בשבת לגן החיות."אבא, ההורים של ספיר לקחו אותה בשבת, והיא סיפרה לי שהיא נהנתה כל כך וליטפה עז, ונתנה לקופים לאכול בוטנים, והקופים משכו לה את הבוטנים מהיד, והיא נגעה בהם! אבא, אני רוצה גם שתיקח אותי לגן חיות".

ניסיתי לשכנע אותה שנלך בשבת ללונה פארק. כמה כיף יהיה לעלות על הרכבת הרים, ולצחוק על אבא אחרי שהוא מקיא את נשמתו. אבל לא, היא רוצה לגן חיות, וכבר הצליחה להדליק את שני האחים הקטנים שלה. "בואו תראו את התמונות של ספיר בפייסבוק, אתם חייבים לראות את התמונה שהיא מצטלמת עם נחש ענקי עליה". אני חייב לשכנע אותה לרדת מהעניין.

"תמר, איך היית מרגישה אם היו שמים אותי בתוך כלוב? לא, אני לא מנסה להתחמק מלקחת אתכם בשבת לגן חיות, אני פשוט מנסה להסביר לך שהחיות שם סובלות. הן סגורות בשטח קטן מאוד כל החיים, במקום להיות חופשיות. את יודעת שפיל רגיל ללכת עד עשרות קילומטרים כל יום, ובגן חיות בקושי יש לו כוח לזוז? זה ידוע שחיות שנמצאות בתנאי שבי מתנהגות אחרת מאשר היו מתנהגות אילו היו בטבע.

את יודעת שדובי פנדה לא מסוגלות לעשות רבייה בתנאי שבי? את הרי יודעת שבגן החיות משנים לחיות את אורח החיים. עטלפים למשל, רגילים לחיות בלילה. מה עושים כדי שהמבקרים יראו אותם מתעופפים ביום? במשך היום מחשיכים את התא שלהם כדי שיחשבו שלילה, ובלילה מאירים את התא שלהם כדי שיחשבו שיום.

לא, אני לא מנסה לבלבל אותך, ככה זה באמת. מה הדברים הטובים בגן חיות? שהם בכל זאת דואגים לטיפול רפואי טוב לחיות, ושבשנים האחרונות כבר לא לוקחים חיות מהטבע, אלא מעבירים את הגורים בין גני החיות, ושיש שמירה על זנים בסכנת הכחדה. אבל עדיין זה לא אותו דבר כמו לראות את החיות כמו שהן באמת בטבע. איפה יש חיות בטבע בתל אביב? את צודקת, אין כל כך, אבל אפשר להסתכל בערוצי הטבע בטלוויזיה, שם רואים את החיות כמו שהן באמת, לא סגורות מאחורי כלוב. אני יודע שאפילו הארי פוטר גילה שהוא קוסם כשהוא דיבר עם נחש בגן חיות. אבל החיות שם נמצאות בשבי, הן סובלות".

ומה אתם אומרים? גן חיות – התעללות, או הכרח חשוב וחינוכי? הזדמנות לראות בעלי חיים במציאות, או כליאה מיותרת? מה דעתכם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully