וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "לא נקבל החלטות כחלק מקומבינות"

24.12.2009 / 21:20

הדעות במפלגת קדימה בדבר הצעתו של ראש הממשלה להקים ממשלת אחדות, חלוקות. היו"ר לבני: "לא טורקת את הדלת". ח"כ רונית תירוש: "אני לא מוכנה להיות אופוזיציה בכל מחיר"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: עידן גוראל)

הרוחות במועצת קדימה, שהתכנסה הערב (חמישי), סוערות בעקבות השמועות על פילוג במפלגה ובשל הצעתו של ראש הממשלה לציפי לבני להקים ממשלת אחדות.

יו"ר המפלגה, ציפי לבני, פנתה אל חברי סיעתה והסבירה את עמדתה כלפי הצעת נתניהו. "אמרתי לו: אם כל ההצעה היום באה כדי להמשיך ברעיון התעתועים אני לא הולכת להיות חלק מהמשחק הזה. כי יש לנו עמדות ואת ההחלטות נקבל רק על פיהם ולא כחלק מאיזה תרגיל וקומבינות".

"לדבר על האיומים זה לא מספיק", הוסיפה לבני, "והאיום האירני בוודאי חמור, אבל אחדות רק כדי לשבת כולם יחד, זה סוג של הישרדות אבל לא טיפול בבעיה. לכן, כדי לבחון אם ההצעה רצינית, זה לא רק איזה איומים יש. אלא גם האם אנחנו שותפים להבנה מה צריך לעשות מול האיומים הללו בכל מובן כולל ההכרעות שצריכות להתקבל במו"מ עם הפלסטינים. אני לא טורקת את הדלת אך אעמיד זאת במבחן המציאות. ולכן צריך לדבר, ולא כלאחר יד בסיום פגישה", הוסיפה לבני.

"אני מתכוונת בכל נושא להתייעץ עם חברי המפלגה. אני יודעת ואני מכירה חלק מהטענות ביחס להחלטות שהתקבלו בעבר. כל אחד יצטרך לבחון את עצמו, לקבל את ההחלטה שתתקבל יחד. זה שבוע מאוד חשוב מבחינת קדימה דווקא בגלל שניסו לעשות את המעשה המכוער הזה. זה מכוער וזה לא יצליח", סיכמה יו"ר קדימה.

יו"ר סיעת קדימה, ח"כ דליה איציק אמרה, כי "זו שעה קשה לליכוד, למרות היומיים האחרונים. אם ראש הממשלה לא היה במצוקה הוא לא היה נדרש לתרגילים. אני מאלה שרוצים את כולם כאן ולא מוותרים על אף אחד. אם אתה, ראש הממשלה, באמת מתכוון, תעשה את הדברים הנכונים. מועצת קדימה אומרת היום שמי שעומד בפני התפרקות זה בעצם הליכוד".

איציק אמרה אח"כ לוואלה! חדשות כי "נתניהו לא באמת מתכוון. אילו הוא היה מתכוון הוא לא היה יוצר מצג שווא שעוזבים את קדימה. ההצעה נועדה לייצר שוב ויכוח בקדימה ולייצר את ליבני כסרבנית", עם זאת, הבהירה איציק כי במידה וההצעה תהיה רצינית, היא תתמוך בהקמת צוות משא ומתן.

חברי כנסת אחרים בקדימה אמרו כי יש לבחון את הצעת נתניהו ולא לדחותה על הסף. ח"כ מאיר שטרית אמר כי "אם נתניהו מתכוון ברצינות, אני מציע שנדבר על זה ונבחן את ההצעה. אולי עשינו טעות שלא בחנו זאת בהתחלה, ואני יודע שיו"ר המפלגה אמרה שאם הוא באמת רוצה יש על מה לדבר. הבדיקה היא אם הוא מוכן לתכנית מדינית ולשנות את הרכב הממשלה, ושקדימה תהיה חלק מרכזי מהממשלה. אבל בואו נבחן ולא נדחה על הסף".

"ממי אנחנו פוחדים?"

ח"כ רונית תירוש תקפה בחריפות את התנגדות מפלגתה להצטרפות לממשלה. לדבריה, "הנאמנות נבחנת בזה שלא בחרתי בציפי אבל קיבלתי את מנהיגותה ואמרתי 'אני חיילת שלך'. נאמנות זה כשמבטיחים לי תפקידים. אני אשת ביצוע. הבטיחו ולא קיבלתי, רימו אותי ולא עשיתי בלאגן. יש לי עניין שקדימה תישאר מאוחדת ותהיה במקום הראוי לה - בשלטון, גם אם לא כמפלגת שלטון. נראה שיש כאן אחדות בשנאה לנתניהו ושנאה זו לא הדרך. אני לא מוכנה להיות אופוזיציה בכל מחיר, שראש הממשלה מבצע את מצע קדימה ועלינו להיות שם".

תירוש פנתה במהלך דבריה ליו"ר המפלגה ציפי לבני ואמרה כי "בתוך הסיעה רבים וטובים התמרמרו שלא נכנסנו לממשלה. הם לא צייצו כי פחדו שתשימי להם כתם שהם רוצים ג'וב. מספיק עם זה. ממי אנחנו פוחדים?".

במהלך הנאום נשמעו הקריאות "פוחדים מביבי. הוא שקרן". תירוש המשיכה בדבריה ואמרה, כי "גם אני אפחד מביבי אם יימצא שקרן. אני רוצה להאמין שהוא מתכוון לדבריו. תהיו אמיתיים, מספיק עם הצביעות הזאת. תתעשתו, תתגברו. אל תישארו באופוזיציה ותכשילו את נתניהו שלא יעשה חס ושלום שתי מדינות. המדינה לא רק שלו ולא רק שלנו. היא עבור ילדינו ועלינו לחזק את מי שמבצע את המצע שלנו".

ח"כ נחמן שי הגיב לדבריה של תירוש ואמר כי הוא מעריך את חברת הכנסת תירוש, "אבל לא שמעתי ממך דבר אחד - שאת לא הולכת. ועליך לומר דברים ברורים".

יו"ר מועצת קדימה ח"כ לשעבר חיים רמון אמר כי "מפלגה שלא מסוגלת להיות באופוזיציה לא תהיה בשלטון אף פעם. אני מציע לבחון את ראש הממשלה על פי מעשיו. נבחן את ההצעה בלב מקבל ובלב חפץ. נבדוק- הוא רציני? בבקשה. לא רציני - נחשוף את זה. אנחנו לא סרבני ממשלה. בסוף אני מאמין שיו"ר התנועה תביא את זה להכרעה במוסדות קדימה, ואני מקווה שההכרעה שתיפול תחייב את כולם".

יש לציין, כי כמעט כל חברי הכנסת עליהם דובר שיערקו, הגיעו היום לכינוס הסיעה מלבד חברי הכנסת עתניאל שנלר ואלי אפללו.

עדכון ראשון: 19:53

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully